gebruikers instellen voor modem/router??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hallo allen,

Ik weet niet of ik op de goede plek zit, maar ga t toch proberen.
Ik heb een Cisco EPC3925 modem/router van UPC.
Daarop aangesloten via WIFI worden o.a. 2 laptops, 2 ipods en 3 smartphones.

Bij ieder apparaat is dus het ww van het modem ingesteld om verbinding te maken.
Wat ik eigenlijk zou willen is dat iedere gebruiker een eigen ww krijgt. zodat ik als beheerder zicht heb op wie er is ingelogd,
en vooral dat ik daar als beheerder restricties aan kan geven.
Hoe krijg ik dat voor elkaar, moet ik dan in de modem iets aanpassen?
moet ik een (thuis)netwerk maken waar ieder apart inlogt?
Of moet ik een ergens een software pakket downloaden?

ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.

Dat is afhankelijk van de software op de router. Overigens kun je met de meeste routers prima zien wie is aangemeld via de MAC-adressen.

WPA staat geen eigen passwords toe bij de normale implementatie. Veel routers bieden wel support voor Radius oplossingen, maar ik ken niemand die dat werkelijk voor zijn thuisnetwerk geïmplementeerd heeft.

Restricties zijn, zoals ik al begon gerelateerd aan de software die op de router staat. Het is een beetje afhankelijk van wat je precies wil bereiken. Mijn eigen router kan filteren op URL's en bepaalde items verbieden te verbinden op bepaalde tijd (zeg van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends). Sommige routers bieden nog veel meer van dat soort features. Veel zaken zijn ook prima te regelen met proxy's, maar dat is moeilijker te implementeren.

Sneller reactie :thumb:
ik heb al gezien dat mijn modem kan filteren op MAC adressen, ik zou dus bepaalde MAC adressen kunnen uitsluiten van toegang.
Dit zou ik dan steeds handmatig moeten doen want soms wil ik iemand wel "toestemming" geven en soms niet.
Zo'n tijdsfilter heb ik ook ontdekt maar dat geld dan dus voor de modem, zodat niemand meer verbinding heeft en dat is ook niet de bedoeling.
Ik denk dat ik iets moeilijks vraag:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan