gebruikers profile

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel123

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
hallo,

mijn gebruiks profile is nu 86 mb en wordt steeds groter en groter tune up gebruikt alles te cleanen programma verwijdert niks helpt het profile blijft het zelfde en wordt na een tijd wat groter.

meschien weet iemand hoe ik mijn profile weer een stuk kleiner kan maken

alvast bedankt voor de moeite

Groetjes maikel

Zinvol is om te achterhalen wat nu precies zoveel ruimte in beslag neemt (bestanden/mappen).

Een programma als Treesize kan je daarbij helpen.

Zonder duidelijk aanduiding wat nu zo groot is wordt het moelijk adviezen te geven over hoe je je profielgrootte kunt verkleinen.

Tijs.

In je profile wordt vanalles opgeslagen. Denk aan cookies internet bestanden, je mail enz. Kijk hier eens naar.

heb ik ook allemaal verwijderd

Edit: via ander account staat er zelf dat het profile 140 mb is

Laatst bewerkt:
Alles wat in je "mijn documenten" staat telt ook mee in die 86 mb. (Valt trouwens nog wel heel erg mee)
Sommige programma's die je installeerd zullen ook wat onder Application data weg schrijven.
Tja en bij Local Settings wordt de meeste rotzooi weggeschreven.
Laat jouw verkenner ook alle verborgen en systeem bestanden zien, anders moet je dit even instellen onder mapopties.

niet alles want mij mijn documenten is 500 mb

ik had dat al gedaan kwam ik een map tegen temp heb bijna alles eruit gegooid

kan het zijn dat het profile gelinkt wordt naar het register voor instellingen want die is al 80 mb en was 35 mb is er een tool voor om overige te verwijderen zonder alles met de hand te doen

Kijk naar een programma als Erunt en NTRegOpt

Voorzover de register-bestanden 'lege gaten' bevat kan je die met NTRegOpt comprimeren.

Ik raad je wel aan om met Erunt eerst een backup te maken van je huidige registry-bestanden. hier staat een kleine handleiding van Erunt.

Overigens heb je geen analyse van wat er nu zoveel ruimte op je profiel in beslag neemt gepost nog. Daar heb ik in mijn vorige posting om gevraagd, anders kan ik (of iemand anders) je niet adviseren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk in C:\Documents and Settings\[je_gebruikersnaam]

Laat Treesize daar de mappen en bestanden analyseren en sorteren op grootte.

Tijs.

okee zou ik doen

EDIT

Bijlagen

• treesize1.JPG
    treesize1.JPG
    15 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Geef ons de treesize van de mappen en bestanden in C:\Documents and Settings\[je_gebruikersnaam]
niet van je C: schijf.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan