Gebruikers verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
dag mensen,

wij hebben thuis een draadloos netwerk en 1 van de leden maakt nogal misbruik van het netwerk. We hebben een modem aan een router gekoppeld en de router zend een draadloos signaal uit. Nu wil ik graag hem van het netwerk kunnen gooien. De vraag is dan ook: hoe is dit mogelijk. Ik kan de optie om het password te veranderen niet eens vinden in de router en er is geen zoekfunctie. Iemand?

welk merk en type router.

Hmm bij netgear kennen ze deze niet meer.
wel een type hoger.... -> klik <-
deze zal waarschijnlijk niet veel veranderd zijn met die van jou.
Je kunt wel in de router zelf komen ?

Ik heb inmiddels het wachtwoord veranderd, dat is gelukt (via utorrent heb ik mijn port forwarding laten mislukken en zo weer de site gevonden waarmee ik de goede router kon vinden) maar heb net ff gecheckt, hij kan er nog steeds in...
Ik kan zelf wel in de router ja.

Hij kan er nog steeds in?
Heb je het wachtwoord voor netwerkbeveiliging wel veranderd of het inloggen naar je router?
Als je het wachtwoord veranderd kan hj er echt niet op..

Ah het is inmiddels gelukt, er staat echter ook iets van block services ofzo, waar je ook een IP in kan voeren, dat zou dan voor die ene ook werken toch? tot hij een IP changer gebruikt...
En nog iets, iedereen in huis heeft een N-netwerkkaart, maar toch zend onze router een G netwerk uit, weet iemand waar ik datk an veranderen? (beetje off topic naam, maar ok)

Op de ENG-site is er nog wel ondersteuning te vinden.
Voor de V2 versie: hier
Voor de V1 versie: hier

Je kunt ook een MAC-filter instellen. Download de reference manual van de V1, en kijk in hoofdstuk 3 -> How to Restrict Wireless Access by MAC adress.

EDIT: Ik zie net dat je het probleem hebt opgelost door een ander netwerkpassword in te stellen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan