Gebruikersaccount niet bereikbaar na herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pris08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Berichten
2
Beste mensen,

Laat ik vooraf zeggen dat ik als leek veel te lang zelf heb geknutseld en zo de ellende alleen maar heb vergroot.
Op een gegeven moment had ik problemen met opstarten, in die zin dat de computer constant in een loop terecht kwam, waarbij het telkens na een korte foutmelding overnieuw begon. Op zich geen zeldzaam probleem, en ik had al vrij snel met een fixboot het probleem verholpen. Een week later herhaalde het probleem zich, alleen lukt diezelfde oplossing niet. Allerlei mogelijke oplossingen geprobeerd die ik via een andere computer op het internet had gevonden, maar geen ervan werkte.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een non-destructive system recovery. Ik moest me opnieuw registreren, wat wellicht ermee te maken had dat de windows cd nog in de drive zat.
In ieder geval kon ik Windows weer opstarten, mét behoud van al mijn files en programma's, maar ik kan nu alleen inloggen op de nieuwe gebruikersaccount die ik had moeten aanmaken tijdens het herstel (of herinstallatie). Alles staat er nog wel op dus, maar het pakt de instellingen en programma's niet mee. Windows is nu als een schone lei uit 2002, terwijl al de updates, MS Office en allerlei andere programma's er nog wel degelijk op staan.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om Windows te laten opstarten vanuit de 'oude' account, waarbij het wel al die programma's, updates en instellingen meepakt.
Overigens zit er in dit verhaal ook nog een virus, waarvan ik niet weet of deze ergens mee te maken heeft, misschien de veroorzaker van de originele opstartklachten. Met Malwarebytes' heb ik dat er in ieder geval af gekregen. Ik denk dat er nog steeds iets van dat virus op de Externe HD staat, maar die wil ik pas introduceren als het op deze computer weer goed loopt. Het systeem herkent bijvoorbeeld ook de USB 2.0 die ik er eerder dit jaar ingezet heb niet meer.
Alles staat er in principe nog op, mijn documenten kan ik vinden via C: -> Documents and settings -> [oude account], maar ik zou dus graag deze oude account weer gebruiken. Word en Excel bestanden openen niet, omdat Office nog bij de 'oude' account/windows hoort.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, ik zie het wel als er meer informatie nodig is,

Alvast bedankt!
 
Neem eens een backup van al je bestanden en formatteer die handel eens volledig. Volgens mij is dat echt de beste oplossing.
 
Bedankt voor de reactie, maar met helemaal opnieuw formatteren ben ik volgens verder van huis dan nu.. ik heb steeds maar het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.
Eerder heb ik dit geprobeerd - http://support.microsoft.com/kb/811151/nl omdat ook een oplossing leek. Dit bleek voornamelijk een cosmetische ingreep, want al stonden de icoontjes van mijn oude account er nu wel ... het kon de bijbehorende programma´s nog steeds niet openen.
Ergens zit een dubbele installatie denk ik, de Windows map is meer dan 5GB in omvang, maar ik kan niet vinden waar het zit.
 
Volledig formatteren en drivers terugzetten? (voor tijdens het formatteren dan ook eens een volledige controle uit, dus geen snelformatteren, je weet nooit)

Of recovery van de fabrikant uitvoeren indien het om een merkpc gaat.

Dat zou het echt moeten oplossen.

Als het in orde is: meteen backup nemen van een werkend en clean systeem ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan