Gebruikersaccount problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swordfish123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
2
Hallo

Vandaag heb ik mijn persoonlijke gebruikersaccount van windows vista uitgeschakeld omdat ik geen admin was blijkbaar.
Het betreft een laptop die ik via de universiteit gekocht heb en ik kon zelf geen programma's verwijderen.
Na dat ik deze account uitgeschakeld had (met wachtwoord) en ik de desbetreffende programma's verwijderd heb wou ik mijn pc rebooten.
Nu vraagt hij in het windows login scherm om in te loggen maar aangezien deze account uitgeschakeld is kan ik mijn pc niet meer binnen.
NU zoek ik dus een manier om in vista in te loggen onder admin of gast of eender wat ik kan doen om die account weer in te schakelen?
Ook via safe mode al geprobeerd maar ook dan vraagt hij om in te loggen met die account en wachtwoord.
Iemand een achterpoortje of is formateren de enige oplossing?

groeten

Tim
 
Ophcrack is het eerste dat mij te binnen schiet.
Als er tenminste toch nog een admin-account bestaat.

Mocht je opnieuw willen installeren en je wilt nog wat bestanden van die HD evacueren, dan kan det bijvoorbeeld met de Bart PE-disk.
Die is eigenlijk voor XP, maar ik heb er bestanden mee geevacueerd van een opgefokte Vista naar een USB-stick.
Er zijn nog wel meer van dat soort schijven.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe nog niets dat werkt...
Kheb die pc login now geprobeerd maar het probleem is niet dat ik wachtwoord niet meet maar dat account met pasw is uitgeschakeld...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan