Gebruikersaccount verwijderd. Waar zijn de Bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Een vriend van mij heeft een gewone PC met XP (niet-PRO). Deze was geïnstalleerd door meneer Q, die zich als administrator had geïnstalleerd en mijn vriend als Gebruiker. Dus, kon mijn vriend niet zelf programmas en drivers installeren enz... enz...., kortom zaken doen, die aan de administrator zijn voorbehouden. Meneer Q heeft zijn wachtwoord gegeven, keurig dus, maar doet verder aan de PC van mijn vriend niets meer.

Ik dacht mijn vriend te helpen a.v.:,
  1. door zijn Gebruikersaccount te verwijderen in Configuratiescherm/Gebruikersaccounts,
  2. Daarbij zijn bestanden bewaren (vraagt het programma om),
  3. Ten slotte het Account van Meneer Q, na er op ingelogd te hebben, te hernoemen (Gebruikersnaam=die van mijn vriend), het wachtwoord te vervangen door dat van mijn vriend en het icoon aan te passen.
Zo is mijn vriend dus administrator geworden, maar blijkt daarmee het gebruikersprofiel van meneer Q te heben overgenomen (b.v. de favorieten, outlook express gegevens: mail en adresboek en ook het bureaublad, alles van meneer Q). Er zijn oude bestanden van mijn vriend bewaard gebleven, want die staan op het bureaublad. Maar andere typische zaken van zijn oude gebruikersprofiel, zoals Favorieten, Mail en adresboek van Outlook Express, zijn weg!!!! De Map: C:\Documents and Settings\Mijn Vriend... is er natuurlijk niet meer. Anders zou ik daar misschien het e.e.a. in hebben kunnen terug vinden.
Kortom:
Geen handige oplossing dus om maar niet te zeggen: de verkeerde oplossing. Het was beter geweest om het oude Gebruikersaccount van mijn vriend als Administratoraccount in te stellen.

Als ik geweten had, wat ik nu weet, dan.... en de rest kun je zelf wel invullen.

Maar toch....,
wie helpt mij bij het terugvinden van Favorieten en de Outlook Express zaken, van het oude gebruikersprofiel van mijn vriend?.
Moeten deze gegevens nog ergens op de HD staan en zijn ze te redden met een Unerase utility zoals b.v. dat van Norton? Zo ja, wat waren dan de bestandsnamen van die te redden bestanden (Favorieten, mail en adresgegevens zijn eigenlijk de belangrijkste jongens?).
Hij heeft na dit debâcle zijn PC nagenoeg niet meer gebruikt, zodat oude gebieden op zijn HD nogm niet overschreven hoeven te zijn.

Je geeft aan dat in het proces van verwijderen de bestanden zijn bewaard (2).
Dus staat het nog ergens en volgens mij kun je het middels:
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Systeemwerkset\Wizard Bestanden en instellingen overzetten
of via Start > Uitvoeren en dan:
%SYSTEMROOT%\system32\usmt\migwiz.exe
weer terughalen, maar dat weet ik niet zeker, proberen maar.

Verder heb je ook www.recuva.com voor gratis recovery prog. (maker van ccleaner)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
De Recoveryprogrammaatjes hebben wel het e.e.a. gedaan. Helaas was een deel van de emailberichten (.dbx-bestanden) al overschreven. Verder vond ik nog fragmenten, maar daar had ik niet zo veel meer aan.
Al bij al toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan