GebruikersAccount windows xp Geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

zgenger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hej ik heb een vraagje mijn kleinere broertje heeft mijn gebruikersaccount van windows XP geblokkeerd als ik mij zelf nu aan wil melden op de pc dan staat er dat ik mezelf niet kan aanmelden omdat me account geblokkeerd is en ik contact moet opnemen.

Wat is de juiste oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,

XP opstarten in Veilige modus (dus na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 drukken totdat het 'opstartkeuzescherm' van XP verschijnt).
Kies daar Veilige modus.
Druk nog een keer Enter om Windows XP in veilige modus te starten.
Kies niet voor systeemherstel, want dat hoeft nu niet.

Ga naar het commando-venster: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
doe net user om een overzicht te krijgen van welke gebruikersnamen er zijn. Kijk welke die van jou is.
doe net user jouwaccount /active:yes
Als je evt. ook je wachtwoord wilt veranderen (of geen wachtwoord voor je gebruikersnaam):
doe net user jouwaccount "nieuwwachtwoord"
Wil je geen wachtwoord, dan wordt het:
net user jouwaccount ""

Succes,

Tijs.

XP opstarten in Veilige modus (dus na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 drukken totdat het 'opstartkeuzescherm' van XP verschijnt).
Kies daar Veilige modus.
Druk nog een keer Enter om Windows XP in veilige modus te starten.
Kies niet voor systeemherstel, want dat hoeft nu niet.

Ga naar het commando-venster: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
doe net user om een overzicht te krijgen van welke gebruikersnamen er zijn. Kijk welke die van jou is.
doe net user jouwaccount /active:yes
Als je evt. ook je wachtwoord wilt veranderen (of geen wachtwoord voor je gebruikersnaam):
doe net user jouwaccount "nieuwwachtwoord"
Wil je geen wachtwoord, dan wordt het:
net user jouwaccount ""

Succes,

Tijs.

Straf klein broertje dat hij dat kan seg ;)

Straf klein broertje dat hij dat kan seg ;)

Dat hangt ervan af. Stel dat het om XP Professional gaat, broerlief via gpedit.msc de wachtwoord- en blokkeringsinstellingen heeft gewijzigd, en daarna is gaan gokken met het wachtwoord, dan kan het account permanent geblokkeerd raken totdat de administrator het account weer vrijgeeft. Juist dat vrijgeven zit in de instructie.
Andere mogelijkheid is dat broerlief net user gebruikersnaam /active:no heeft gedaan.
Daarnaast kan het hoogstwaarschijnlijk ook via een of andere grafisch hulpmiddel, zoals Accountbeheer etc.

Het account kan in alle gevallen vrijgegeven worden met dat net user gebruikersnaam /active:yes

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat hangt ervan af. Stel dat het om XP Professional gaat, broerlief via gpedit.msc de wachtwoord- en blokkeringsinstellingen heeft gewijzigd, en daarna is gaan gokken met het wachtwoord, dan kan het account permanent geblokkeerd raken totdat de administrator het account weer vrijgeeft. Juist dat vrijgeven zit in de instructie.
Andere mogelijkheid is dat broerlief net user gebruikersnaam /active:no heeft gedaan.
Daarnaast kan het hoogstwaarschijnlijk ook via een of andere grafisch hulpmiddel, zoals Accountbeheer etc.

Het account kan in alle gevallen vrijgegeven worden met dat net user gebruikersnaam /active:yes

Tijs.

Maj:p wat een klein broertje al niet kan doen:o
Als mijn nichtjes of weet ik veel erop wil. Hup naar gebruikersaccount dat ze niets kunnen misdoen

@Timothy271:
Inderdaad: Voor gebruikers die je niet teveel rechten wilt geven (zeker niet om dergelijke aanpassingen te doen waar ik het over had), dan gewoon een beperkt account maken voor zo iemand, dus niet een account met Administrator-rechten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan