Gebruikersaccount Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jukke

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Help ik heb een probleem!

Ik heb windows xp pro op mijn systeem geinstalleerd.
Met een gebruikersaccount genaamd administrator.
Nu had ik wat problemen met Xp en heb nu windows xp opnieuw geinstalleerd.
Maar met een andere naam voor mijn gebruikers account.
Nu word het account administrator niet meer weer gegeven maar dat is wel de hoofdaccount met alle rechten.
Mijn huidige account heeft nu beperkte rechten.
Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn apparaatbeheer maar daar heb ik de rechten niet voor.
Wie kan mij helpen?

alvast bedankt

Jukke

Je krijgt niet de optie om als admin in te loggen, slechts maar voor die ene gebruiker?

En de rechten veranderen lukt niet?

Wat heb je opgegeven toen je bij het installeren de mogelijkheid kreeg om een admin paswoord op te geven?

om je adminiostrator account te zien moet je het volgende doen:

Je start opnieuw op en blijft op F8 drukken op het gegeven moment krijg je een beeld voor je met verschillende opties. Hieruit kies je de "opstarten in veilige modus" dacht ik.

Nu start je PC op en veilige modus en als je dan bij het inlog scherm komt dan zie je zowel de administrator account als je eigen account. Als het goed is dan kun je gewoon inloggen met of zonder wachtwoord (dat weetik verder die (hoe jij dat gedaan hebt)) en ga je naar gebruikers. hier ga je naar je eigen account en geeft deze het "beheerder van deze computer" recht. dan start je opnieuw op en krijgt jou eigen account het volle recht op je computer.

ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. veel succes

Mzzl Pauldo

Helaas niet opgelost

Helaas, ik heb het niet op kunnen lossen.
Ik denk dat ik toch windows maar helemaal opnieuw installeer.
Maar toch bedankt voor de reacties.

Groet Jukke

Hallo Jukke,

Druk bij het welkom scherm 2x op CTRL+ALT+DEL hiermee kom je bij het klassieke aanmeldingscherm.
Log hier dan in met Administrator en je password.

En als je klaar ben log je de administrator weeraf. En krijg je het welkomescherm weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan