gebruikersaccountbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eerbeek

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
12
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik sinds kort Windows 8. Nu kan ik bij een aantal programma's niets meer wijzigen of aanpassen, want zodra ik een programma open, komt er als eerste te staan: Wilt u het volgende programma toestaan wijzigingen aan deze computer aan te brengen? Dat wil ik dus wel, maar de keuze kan alleen maar Nee zijn, want het hokje met Ja kan niet aangeklikt worden.


Wie kan mij hiermee helpen?

Groet,

Eerbeek
 
Hallo Eerbeek, Het is wat met die rechten. Probeer het hier eens te doorgronden. Hier wat uitleg over het hoe en wat. Klikje
 
Als je zelf een programma opent en die melding komt kan je verder gaan.
Wanneer die melding plots komt zonder dat je zelf een programma opent, of je vertrouwd het programma kan je op dat moment beslissen dat alles af te breken.
Dat is een extra veiligheid.
Als je de uac op standaard instelt zal je alleen een melding krijgen als je iets gaat installeren en bij bepaalde systeem programma's.
Verder hoef je van zoals beschreven in de link hierboven niet het machtigingenbeleid van windows beveiliging te wijzigen.
Schakel je de uac uit dan zal je geen melding meer ontvangen maar ben je wel kwetsbaarder installers.
Bij sommige programma's in een andere compatibiliteit wil het scherm soms ook ongewild opduiken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zowel manamana als erik777: dank voor de snelle reactie. Helaas heeft het nog geen resultaat opgeleverd.

Als ik bijvoorbeeld een programma wil installeren, krijg ik dat scherm waarop ik eigenlijk "ja" wilt antwoorden. Maar zoals gezegd: dat lukt dus niet.

Het heeft waarschijnlijk ook met het volgende te maken. In een computerblad las ik dat als je de enige gebruiker bent van je pc dat het dan weinig zin heeft om jezelf iedere keer aan te melden bij het opstarten, aangezien dat ook automatisch kan. De tip: voer het commando control userpasswords2 in. Klaarblijkelijk heb daarna de nodige instellingen verandert, welke dat weet ik eigenlijk niet meer, waardoor ik nu niets meer kan. Als ik op dezelfde manier probeer de zaak terug te draaien, krijg ik toch eerst weer dat scherm, waardoor ik dus weer niet verder kom.

Graag jullie reactie.

Groet,

Eerbeek
 
En windows toets R en dan control userpasswords2?

Heb je nog een herstelpunt van voor het probleem?
 
Lange Pier,

als ik dat uitvoer, krijg ik weer dat scherm waarop ik een bevestiging moet geven (wat dus niet gaat).

Helaas is er ook geen herstelpunt.
 
@Lange Pier: inmiddels heb ik de mogelijkheid vernieuwen in Windows 8 uitgevoerd, maar ook dat heeft niet het gewenste effect. Ik ben de nodige programma's kwijt, maar bij het installeren van een willekeurig programma kom ik weer het bekende schermpje tegen.

Ik ben dus nog niets verder gekomen.
 
Dan zijn de rechten nog steeds niet goed, kun je wel een shell oproepen? zoeken, cmd.

En dan secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose intypen en enteren.
 
"You do not have sufficient permissions to perform this command. Make sure that you are running as the local administrator or have opened the command prompt using the "Run as administrator"option.


Dit is het antwoord als ik genoemd commando invoer.
 
@Lange Pier: het is om gek van te worden: als ik dat doe, komt er inderdaad onderin het scherm o.a. te staan: uitvoeren als administrator. Klik ik daarop dan komt, je raadt het al: het bekende scherm waarop ik dus eigenlijk met ja moet antwoorden.
 
Heb geen W8 meer anders had ik even kunnen uittesten.
Met de W8 DVD opstarten en in de commandline/cmd die eerdere opdrachtregel uitproberen?

Wordt denkelijk een nieuwe install, staat er veel op?
 
Als je beheerdersrechten hebt zal je die melding met ja in moeten kunnen vullen.
Heb je het al eens geprobeert met de UAC instellingen zoals manamana voorstelde?
Omdat je dan die melding niet krijgt met ja en nee, maar misschien een andere melding.
Dus als ik lees wat hier boven staat krijg jij een melding als je de UAC instellingen op nooit een melding weergeven instelt?
C:\WINDOWS\system32\UserAccountControlSettings.exe
Als die op nooit een melding weergeven ingesteld staat en je krijgt wel die melding....
Kan je de UAC ook niet wijzigen?
heb je een gewoon gebruikersaccount ipv 1 met beheerdersrechten? Want daar lijkt het dan op.
 
Laatst bewerkt:
en die ene user heeft beheerdersrechten? of is het een user zonder beheerdersrechten?
Maak anders een nieuw account aan met beheerdersrechten als je als administrator bent ingelogd.
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts
 
@Erik777: Ook wat manamana voorstelt lukt niet. Als ik dit uitvoer: C:\WINDOWS\system32\UserAccountControlSettings.exe moet ik toch weer bevestigen, wat dus niet lukt. UAC kan ik niet wijzigen.

Je schrijft: heb je een gewoon gebruikersaccount ipv 1 met beheerdersrechten? Hoe kan ik dit controleren?
 
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts
attachment.php


http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/user-accounts-frequently-asked-questions#
 
Laatst bewerkt:
In dat scherm staat alleen mijn account, maar ik kan niet controleren of ik een gewoon account heb of 1 met beheerdersrechten.
 
Wat zie jij dan op de plek waar het paars omlijnt is in de afbeelding hierboven?
Daar waar Aministrator Met wachtwoord... staat in de afbeelding.
Als je op Accounttype wijzigen klikt zou je moeten zien hoe deze account is ingesteld, of zie je die regel niet?
Zie je die regel niet, heb je misschien toch een gebruikersaccount zonder administratorrechten.
Maximaliseer het beeld om zeker te zijn dat je alles in beeld hebt.
De regels waar het schildje
attachment.php
voor staat kunnen alleen door een administrator account gewijzigt worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan