Gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel2003

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Sinds kort vraagt m'n pc bij elk programma dat ik wil starten met welk gebruikersaccount ik die wil starten.

Nu heb ik maar 1 account (beheerder) op m'n computer zitten, dus dat maakt het helemaal vreemd eigenlijk.

Iemand enig idee hoe ik dit weg kan krijgen??? (dus gewoon telkens alle applicaties gewoon normaal, met m'n eigen account, kan starten)

Onder configuratiescherm en dan gebruikersaccounts kan je de gebruikersaccounts terugvinden. Disable daar de accounts die je niet wenst te gebruiken.

Dit werkt niet, omdat ik maar 1 account op de pc heb staan. Ook de gastaccount staat uit.

Dus ik ben, als beheerder, de enige gebruiker van de computer......

Geplaatst door hangmat
Onder configuratiescherm en dan gebruikersaccounts kan je de gebruikersaccounts terugvinden. Disable daar de accounts die je niet wenst te gebruiken.
Nog eenvoudiger is: via verkenner alle account-mappen verwijderen BEHALVE ‘de map met je egen naam’ èn ‘all users’ staan.
LET OP: Er zijn ook nog ‘hidden’ users (Local Service en de Netwerk Service): deze ook laten staan of je hebt troubles!

('t zou wel kunnen dat het met verkenner niet gaat en dat je het met de bootdisk-dos moet doen - weet het niet meer)

Chiel2003:
Start - uitvoeren - control userpasswords2 en dan enteren.
Vinkje weghalen bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven......
Een nieuw scherm 'Automatisch aanmelden' verschijnt. Hierin geef je het gebruikersaccount op waarmee je wil inloggen inclusief het wachtwoord (indien nodig). Klik op toepassen.
(dank aan M@rc)

Hey Passer, ik heb ook een probleem met aanmelden en kreeg ook de tip van 'control userpasswords2'. Maar wat jij aangeeft dat er na het weghalen van het vinkje een nieuw scherm 'Automatisch aanmelden' verschijnt gebeurt bij mij niet. Er gebeurt eigenlijk helemaal niets behalve dat het vak met de gebruikersaccounts ontoegankelijk wordt.
BTW ik gebruik Windows XP Home NL.

Ik kan dat wel allemaal uitvoeren, Passer, maar het enige wat dan verandert is dat ik bij het starten van de PC niet meer hoef aan te melden.
En nog steeds vraagt ie bij elke applicatie (behalve de microsoft office-programma's!!!) met welke gebruikersaccount ik die wil uitvoeren....

Wel gek dat dit niet bij de office2003-programma's gebeurt....

Heb je wel voldoende rechten? (makkelijkst is natuurlijk dat je als administrator aanlogt / kan loggen)

Ja ik heb alle rechten, want ik ben ook maar de enige gebruiker van de computer.
Ook geen gastaccount, dus ik snap niet waarom er uberhaupt gevraagd wordt met welke account ik wil aanmelden.

(Maar die oplossing die je me bood, is alleen voor het aanmelden van windows..... Het doet niks met het openen van programma's)

Hoeveel accounts staan er eigenlijk in je Documents and settings-map?

Hierover het volgende:
Je mag alle mappen (ev. met dos) eruit verwijderen, laat wel ‘de map met je eigen naam’ èn ‘all users’ staan.
LET WEL: Er zijn ook nog ‘hidden’ users (Local Service en de Netwerk Service): deze ook laten staan of je hebt fatsoenlijke troubles!

Ook nog gelezen:
'Ik zie 't inderdaad: ik had Microsoft .NET Framework 1.1 geinstalleerd voor Direct Connect. En die maakt een extra account aan.' Mogelijk ook bij jou? Hoe dan ook: ook die mag gewist worden.

m.a.w.: hou alleen die twee accountmappen over en vertel of het nu werkt?

Ik heb nu alleen nog die 2 mappen in documents en settings staan, maar het probleem blijft nog steeds.... :(

En dat .net framework kan ik via zoeken en software niet vinden, dus ik neem aan dat dit er niet op staat.

Voorlopig weet ik het ook niet meer, 'k zou het volgende toch eens proberen: een van de progjes die die vraag stellen even opnieuw installen en kijken of hij het daarna bij dat programma nog doet...
(nu er slechts twee accounts over zijn zou kunnen dat het bij een nieuwe install gewijzigd wordt, je weet maar nooit)
'k zal er verder ook nog wel eens over nadenken...
probeer alvast het bovenste eens uit.

Ik denk dat anders een keer de c-schijf vanuit windows formatteren en dan met een installatie-cd windows opnieuw erop zetten in 1x effectiever is.....
Of werkt dit niet zo?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de hulp!

'k zou eerst eens proberen of start uitvoeren sfc scannow ook niet het goeie resultaat geeft. Op die manier behoudt jij je softwareinstallaties, alleen je windowsupdates moet je opnieuw binnenhalen.

(let wel op de spatie tussen de twee woorden)

en... je bedoelt: formateren vanaf de windows-cd want vanuit windows-zelf gaat niet!

edit: je kan trouwens veel beter een repair installatie doen als bovenstaande niet werkt: http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Laatst bewerkt:
Er gebeurt niets als ik dat uitvoer. :confused:
Ik heb gister al geprobeerd om windows opnieuw (eroverheen) te installeren, maar zeer snel kreeg ik al een blauw scherm met een fout met "windows is afgesloten......".
Dus daar gaat dan ook iets mis.
Misschien dat er dan toch meerdere foutjes zijn en dat formatteren eerst en dan booten vanaf cd beter is.

Maar je hebt toch als je met de rechter muisknop op je c-schijf klikt de optie "formatteren"???

klopt, maar dat geldt alleen voor schijven/partities waar windows nièt op staat.

Als je een schijf hebt met windows op en je wil die formateren vanuit windows, dan is het eigenlijk net hetzelfde als zou je een robot vragen van zichzelf in alle onderdelen af te breken.
Op zeker ogenblik gaat hij ook stoppen natuurlijk, vòòraleer hij zichzelf heeft afgebroken! Ben ik duidelijk? (hij kan vb zijn motor niet demonteren en nadien verder gaan met afbreken)

je moet dus in de bios je cd als eerste opstartmedium aangeven en dan wordt je cd opgestart en krijg je de keuze voor formateren.
Let wel:
1. àlle gegevens (ook je eigen gegevens) van C gaan verloren
2. je moet al je software, ... opnieuw installen (zorg dat je de cd's hebt!)
3. direct na windows eerst: antivirus installen, firewall installen en dan pas op het net gaan voor de updates van windows en weet-ik-veel te gaan halen

Ik snap em! :)
Ik ga dan dat vanuit de bios wel eens proberen.....

Ik heb veel gebruikte programma's al op cd/dvd gezet als back-up en de eigen gegevens voer ik dan na de installatie nog wel een keer in.....
Ik neem aan dat dit voldoende is?
Of moeten er nog speciale dingen geback-upped worden?

niet speciaal... zorg dat je weet waar je up-te-daten drivers staan.

veel succes!

Even nog een keer aangepast:

het is verholpen!!! :D :D :D

Ik zag in een ander topic hier (koppeling) zo'n register-file voor XP staan. Deze werkte bij mij ook en daarmee is ook het "uitvoeren met" probleem verholpen..... :D

Heel erg bedankt toch voor alle snelle support! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan