gebruikersgedefinieerde pagina instellen Windows 7 Embedded Standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
228
Geachte mevrouw/meneer,


via de Active Directory Server printer kan ik wel gebruikersgedefinieerde pagina instellen zie bijlagerapport.JPG. echter kan als ik de printers lokaal via ipadres benaderd dus niet via de server staat die instelling er niet bij.


Heeft iemand een oplossing. De server zal een keer verwijderd worden namelijk, en ik moet hem telkens inloggen dat is niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Eerste wat je moet doen is nakijken welke driver er wordt gebruikt als je via de AD printer verbonden bent: Eigenschappen opvragen van de geconnecte AD printer, en in tabblad Geavanceerd kijken welke driver er gebruikt wordt.
Dan hetzelfde doen bij de lokale variant van de printer.

Ik zou namelijk verwachten dat je bij de lokale variant een andere printerdriver gebruikt dan bij de AD printer, en dus zijn de voorkeursinstellingen etc. die je kunt kiezen ook anders.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt ik gebruik inderdaad de stuurprogramma's. Ik weet alleen niet waar ik ze standalone van de server kan kopieren dus als ik geen koppeling met de server meer kan maken.
 
Nogal onduidelijke terugmelding: Bedoel je dat je op de 'lokale' printer nu hetzelfde stuurprogramma hebt gekozen als voor de AD variant? En dat daarmee het directe probleem is opgelost?
Ik heb persoonlijk een hekel aan onduidelijke terugmeldingen, die ook nog eens gevolgd worden door een gestapelde (tweede) vraag... :rolleyes:

Tijs.
 
Overigens, als mogelijke oplossing van je gestapelde tweede vraag (als dit op zo'n embbedded versie ook werkt etc.): Op de W7 client-computer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> mmc.exe
Bestand -> Module toevoegen -> Afdrukbeheer toevoegen -> Klik op "Lokale server toevoegen" en daarna op Voltooien.
Klik op OK
Rechtsklik op Afdrukbeheer in de console, en kies voor Printers migreren. Kies "Afdrukwachtrijen en printerstuurprogramma's naar een bestand exporteren"
Klik 3x Volgende
Sla het op op een memory-stick of iets dergelijks.
Zelfde stappen op de andere W7 embedded machine, maar dan kiezen voor "Afdrukwachtrijen en printerstuurprogramma's naar een bestand importeren"

Evt. moet je na afloop nog even kijken of de poort-instellingen etc. wel kloppen op de 'andere W7 embedded machine', maar in ieder geval moeten de drivers dan beschikbaar zijn aldaar.

EDIT: Instructie in de eerste paragraaf lijkt ook sneller te kunnen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> printbrmgui.exe
Aangeven dat het om "Deze afdrukserver (\\computernaam)" gaat en exporteren naar bestand etc.
EDIT2: Toevoeging: Natuurlijk kun je (voor de zekerheid) ook de drivers van de AD printerserver veiligstellen op dezelfde manier (dan niet de lokale pc maar de AD (afdruk-)server aangeven, natuurlijk). Maar maak in ieder geval een backup van de printers op de W7 computer die je nu (blijkbaar) goed werkend hebt m.b.t. het printen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is er nog nieuws? Heb je het geprobeerd? Ik zou niet beter weten dan dat dit werkt (als die Embedded versie dit ook kan).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is uitgevoerd moet nog testen. ;) het exporteren en importeren werkt.
 
Laatst bewerkt:
Het rare is dat als ik de diverse lade en pagina instellingen aanpas dan vervallen die na het opnieuw opstarten van het systeem.
 
Ik zou vermoeden dat het printers zijn waar de verbinding mee verbroken wordt voor (of tijdens) afmelden, en dus gelden de Standaardwaarden die op de printserver voor die printer zijn vastgelegd zodra de verbinding met de printer opnieuw wordt gemaakt.

Andere reden zou kunnen zijn dat gebruikersprofielen niet worden opgeslagen, en (dus) bij opnieuw aanmelden helemaal opnieuw worden aangemaakt.

Zonder meer informatie is hier dus niets zinvols over te zeggen, lijkt me.

Tijs.
 
Printerdrivers komen van een printerserver inderdaad over het algemeen word er tussen de TC en de server geen verbinding gemaakt ook niet tussen de printers dat is een rechtstreekse verbinding.
 
Is opgelost ik heb de default instellingen gedaan onder advanced en dat werkt. dus opgelost bedankt voor de hulp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan