Gebruikersinterface onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

galip91

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
28
Hallo,

Ik heb vandaag het programma SynchronEyes verwijderd van mijn computer.
Helaas kan ik de manier waarop gebruikers zich aanmelden niet meer veranderen.

Als ik in het desbetreffende scherm kom, wordt er gezegd dat een ander programma het blokkeert; er wordt verwezen naar SEGina.dll.

zie
naamloosnb2.jpg


Ik heb op google gezocht naar dit bestand maar dat leverde maar 7 hits op, zonder resultaat.
Ik heb naar vrienden gevraagd, maar geen van allen blijkt het bestand te hebben op zijn/haar C-schijf.
www.dll-files.com geeft ook geen resultaten.

Ik heb het programma geinstalleerd en weer verwijderd, maar tevergeefs.
Ik heb het bestand SEGina.dll van de SynchronEyes installatie folder geplaatst in system32 maar helpt ook niet.

Ik zit nu aan te melden op de 'windows 98 manier'. Zonder plaatje dus, met alleen twee invoervelden voor gebruikersnaam en wachtwoord.

Alvast bedankt,

G.Caliskan
 
Kijk eens in msconfig of dit bestand mee word opgestart, zo ja dan uitzetten en verwijderen.
 
Msconfig al gekeken ook bij services, geen uitkomst gevonden.
Systeemherstel wil ik het liefst niet doen, aangezien ik programma's en instellingen heb gewijzigd/opgeslagen recent.

Ik raad personen hier niet aan SynchronEyes te gebruiken trouwens, als dit is wat er gebeurt na een uninstall...
 
SEGina is de vervanger van de standaard aanwezige MSGina.dll

GINA staat voor Graphical Identification aNd Authentication en doet eigenlijk niet meer en niets minder dan jou je aanlog schermpje te geven. (De SE en de MS kun je zelf verzinnen :)

Nu kun je dit wijzigen in het register welke DLL gebruikt word voor de aanmelding
MAAR ik weet niet wat er gebeurt als je hem handmatig aanpast. (nog nooit gedaan)

maar in je register kijk je in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\
voor de waarde GinaDLL, die zal nu SEGina.dll bevatten (eventueel met een mapverwijzing erbij)

Zet hierin je msgina.dll (nadat je natuurlijk gecontroleerd hebt dattie bestaat en waar die staat :))
 
Zo kan het ook:

1.: Download het bestand. http://www.dll-files.com/msgina.zip?0VKeUDaLgX

2.: Open het bestand msgina.zip (met WinRar, WinZip, of 7Zip).

3.: Pak het bestand msgina.dll uit in de map %windir%\System32\.
(%windir% staat voor de map WINDOWS op de schijf waarop Windows is geïnstalleerd. Dus als Windows is geïnstalleerd op de schijf C:\ dan is het dus: C:\WINDOWS\system32\)

4.: Misschien wordt er dan gevraagd of je de oude msgina.dll wilt overschrijven.

5.: Verwijder nu SEGina.dll uit de map %windir%\System32\.

6.: Misschien wordt er nu gevraagd of je de Windows XP -Media Center Edition/Home Edition/Professional- cd in de computer wilt doen. Als dat inderdaad wordt aangegeven, klik op ANNULEREN.

7.: Klik op OK/JA.

8.: Start je computer opnieuw op, en als het goed is werkt het nu wel.
 
Graag de volgende keer op de datum van het topic letten. Ik sluit het topic.
Misschien hebben andere mensen nog wat aan de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan