Gebruikersnaam aanklikken

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo als ik XP opstart krijg ik een scherm waar ik mijn gebruikersnaam moet aanklikken. Dat wil ik niet. Ik wil direct opstarten. Hoe kan ik dat instellen?
Martin

Hier mag wel eens een topic over gemaakt worden want de laatste tijd word deze vraag veel gesteld.

Uitleg:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
2. Ga naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
3. Dubbelklik, met gebruikmaking van uw accountnaam en –wachtwoord, op de vermelding DefaultUserName, typ uw gebruikersnaam en klik op OK.
4. Dubbelklik op de vermelding DefaultPassword, typ uw wachtwoord bij de waardegegevens en klik op OK.

Als de waarde DefaultPassword niet aanwezig is, voegt u deze waarde toe. Ga hiervoor als volgt te werk:
a. Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
b. Typ de waardenaam DefaultPassword en druk op ENTER.
c. Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ uw wachtwoord in het vak Waardegegevens.
Als u geen tekenreeks voor DefaultPassword opgeeft, wordt de waarde van de sleutel AutoAdminLogon automatisch gewijzigd van 1 (waar) in 0 (onwaar). De functie AutoAdminLogon wordt daardoor uitgeschakeld.
5. Dubbelklik op de waarde AutoAdminLogon, typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

Als de waarde AutoAdminLogon niet aanwezig is, voegt u deze toe. Ga hiervoor als volgt te werk:
a. Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
b. Typ de waardenaam AutoAdminLogon en druk op ENTER.
c. Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ 1 in het vak Waardegegevens.
6. Sluit de Register-editor af.
7. Klik op Start, vervolgens op Opnieuw opstarten en tot slot op OK.

Bron: http://support.microsoft.com/kb/315231/nl

Hallo Jeff,
Ik hoef de naam niet in te tikken, maar moet alleen op het fotootje klikken.
Voordat ik mijn schijf formatteerde, had ik dat nooit en startte het systeen direct door.
Enig idee?
Groet,

Martin

Hallo allen,
Perfect, jullie hebben me weer wat geleerd.

Groet,

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan