Gebruikersnaam administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxxAnouk

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
10
Hallo, ik heb een Dell windows 7 computer en die wil ik resetten. Ik gebruik het boekje van Dell om naar fabrieksinstellingen te komen. Alle punten gaan tot nu toe goed, maar dan kom je bij gebruikersnaam en wachtwoord (dat is na de taal van toetsenbord te hebben gekozen). Er staat dat ik me gebruikersnaam naar administrator moet veranderen om verder te gaan naar de fabrieksinstellingen. Maar het probleem is dat bij de gebruikersnaam alleen Anouk staat, en niks anders. En in het balkje van gebruikersnaam kan ik het ook niet schrijven. Kan iemand mij helpen? :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wil je em resetten? Als je er namelijk nog wel in kan kan je de naam toch ook veranderen bij je instellingen enzo? En als je daar niet bij kan, waarom iwl je hem dan resetten? Je kan ook de windows installatie schijf gebruiken om je bestaande windows te repareren, vervange of upgraden!
 
gast0230: Ik wil hem resetten omdat ik een virus van al twee maanden heb en dat maar niet weg wil gaan, ik word er helemaal gek van.

TheKnight: Wauw echt bedankt! Ik ga dat nu proberen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik tiep in: net user Administrator /active:yes
en dan staat er:
Systeemfout 5.
Toegang geweigerd.

Help en sorry x
 
Dell Factory Image Restore

Hallo :confused:
Ik probeer me computer te resetten, en ik volg alle stappen op van mijn Dell handleiding boekje (blz 59, Dell Factory Imagine Restore).
Ik ben nu bij stap 5, klik op Dell Factory Imagine Restore
Maar me probleem is dat ik daar niet kan komen.
Ik druk op F8, kies me taal, heb administrator bij gebruikersnaam en als ik op verder druk zie ik 5punten staan met systeemherstel, opdrachtprompt, die dingen.
Maar volgens het boekje moet ik op Dell Factory Imagine Restore kunnen klikken, maar dat kan dus niet.
Kan iemand me helpen? :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
xxxAnouk
Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met deze, het is niet nodig hier een nieuw topic voor te openen.
 
@xxxAnouk
Kan je wel in de PC zelf komen?
Dus gewoon opstarten?
Zo ja:

Download Malware Bytes Anti Malware (MBAM) en laat dit even draaien.
Alle eventuele infecties aanvinken en op "verwijderen" drukken.
Misschien heeft het virus wat aangepast , en daarom kan je die optie niet kiezen/is niet beschikbaar.

Probeer het dan nog eens :thumb:
 
Jaa, ik heb Malware Bytes Anti Malware.
Maar het helpt niet, ik heb al vaak snelle scan en volledige scan gedaan.
Ooit leek een volledige scan bij me te helpen, maar na een halve dag kwam het virus alweer terug :(
 
En om wat voor virus ging het?
Virusdropper?
En heb je dat virus toen ook verwijderd of daar gelaten?
 
Oh, dus maleware bytes verwijderde tronjaanse paarden, maar waarschijnlijk niet de drivers en dll bestanden die steeds weer de trojaanse paarden binnen haalde?
Dan kan het zijn dat je slachtoffer bent geworden van een rootkit.
Heb je ook een windows dvd?
Daarmee kan je de harde schijf formateren.
Als het een recovery systeem is met een recovery partitie op de hdd, dan kan dat best een probleem zijn als de recovery partitie is geinfecteerd.

Zoals je kan lezen wordt een rootkit bestuurt door een halve zool die met criminele activiteiten slim en leuk denkt te zijn.
Uiteraard zijn het sluwe gemene lui die helaas te veel weten over computers.
Deze gevaren zijn ontwikkeld door de medewerking van Sony om in eerste instantie kopie beveiligingen te bouwen, en van organisaties die wilde dat besturingssysteem bouwers hun broncode prijs gaven (toen kwamen ook de botnets).
Omdat de criminelen heel makkelijk iets na kunnen maken, zo ook een besturingssysteem, kunnen ze eenmaal binnen via een trojaans paard dat zo op jou schijf zetten.
Microsoft gaf de broncode niet prijs omdat anders windows makkelijk na te maken zou zijn.
Nu kunnen ze dat wel namaken, maar mogen ze het niet via regels.
En criminelen, die houden zich nu eenmaal nooit aan de regels.
De verdere gevolgen van dit soort beslissingen werd niet genomen door mensen die met oorzaken rekening konden, of wilden houden.
Meestal politieke bestuurders die de wetten willen bepalen zonder verstand te hebben wat ze er mee aan richten.
Dat had weer te maken met de monopolie die microsoft had op die markt van besturingssystemen.
Zo zie je dat niks waterdicht is, en regels, die zijn er alleen voor brave lui.
En nog steeds heeft microsoft het grootste aandeel in besturingssystemen.
Dus je kan dat zien als een wapenwedloop als in de koude oorlog, waar nooit een eind aan komt.

Dus een rootkit is een verzamelnaam, welke gek deze bestuurt en wat deze allemaal kan met een overgenomen systeem kan dus geheel verschillend zijn.
Het kan zijn dat je daardoor niet de juiste informatie ontvangt zodra de recovery die info aan wil gaan spreken.

Heb je een windows dvd van dezelfde versie als die op de laptop staat, vertel dat dan.
Dan kunnen we je helpen windows te installeren met de productkey van de laptop.
Daarna helpen we je met drivers downloaden voor je laptop, en helpen we je met dat alles zo instellen dat je veilig kan werken.
Dus met het updaten, en waar je met het updaten van windows op moet letten.
En hoe je dan antivirussoftware en firewall nodig hebt. die ook up to date moet blijven.

En welke programma's up to date moeten zijn om veilig te kunnen werken.
En hoe je van alle programma's die updates nodig hebben dat alles in de gaten kan houden.
 
Laatst bewerkt:
Hoorah , rootkits.

Probeer G Data eens , die heeft een aparte sector die RootKits zoekt.
 
hoi gamefreak, rootkits op kernelbasis verwijderen is als een buldozer verwijderen die door de muren van je huis denderde.
De kernel is dan beschadigt, ook al zou je de rootkit weg krijgen.
Die kernel zal dus opnieuw opgebouwt moeten worden.
en het is geen linux.
Dus zal formateren en opnieuw windows installeren de kernel opnieuw opbouwen.
Omdat de recovery niet goed schijnt te werken.

Ook kunnen deze rootkits in de hybide kernel van windows basis handelingen achterlaten die er voor zorgen dat de rootkit weer geheel opnieuw opgebouwd kan worden dmv van verbinding met internet.
Daar is geen kruid tegen gewassen.
Dus een beslissing van hoge bestuurslui die microsoft verplicht hebben de broncode te moeten melden, hebben dit alles mede mogelijk gemaakt.
De broncode is dan de computertaal waar de windows kernel in is geschreven.
En die bestuurslui hebben dat niet gedaan om criminelen te kans te geven, dat is dan een gevolg wat ze veroorzaakte zonder daar over na te denken.
Dat er regels zijn dat je niet windows kernel mag herprogrammeren, en zoals ik al zei, criminelen houden zich nu eenmaal niet aan de regels.

Het mafste is nog dat aardige mensen die van dat alles niet op de hoogte zijn dan slachtoffer worden, en dat daar geen regels tegen zijn opgewassen.

Ken je conficker a b c en d nog?
de chinezen hadden toen broncode's
Rond 2008 werd dat botnet verspreid via usb sticks.
In XP kon je niet via de interface het automatisch opstarten van autorun.inf bestanden uitschakelen.
In vista wel, XP kreeg nooit een update daarvan, van microsoft.
Er was wel een register regel die er voor zorgde dat autorun.inf niet op kon starten, maar bedrijven die beroepsmatig werken moeten zich dan houden aan de protocollen van microsoft.
En microsoft, die dacht van, koop maar vista.

Dat is een digioorlog.
en Anouck, die had misschien een lekje in haar systeem, omdat alles up to date houden, constant alles in de gaten houden, lastig is en telkens met vallen en opstaan dat moet leren.
Dus internet opgaan, het is een digitale wereld vol gevaren, dat weten de meeste wel.

Anouck, niet schrikken hoor, we kunnen je er wel mee helpen :)

Dus Anouck, wat je nu nodig hebt is een windows 7 dvd van dezelfde versie als op je laptop, en de productkey van de laptop die meestal op de laptop te vinden is op een sticker.
Kijk ook op de onderkant van de laptop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan