gebruikersnaam bij netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

leinte2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2004
Wij hebben thuis een netwerk. Er zijn 2 computers XP op aangesloten en 1 labtop XP. Ik heb net een "nieuwe" computer met windows 2000NT aangesloten op het netwerk. Zover geen probleem. Ik kan op mijn netwerklocaties van de nieuwe computer de andere computers openen. Ook andersom kan ik op de XP-computers de nieuwe 2000NT openen. Alleen is er een probleem. Hij vraagt hierbij altijd naar gebruikersnaam en wachtwoord. Nu, dat is geen probleem, want ik ken dit wachtwoord ed. Maar mijn ouders en zus zijn leken op het vlak van computers, en als ik hen dat moet uitleggen ...

Hoe kan ik de netwerk-instellingen veranderen zodat, als ik op computer XP zit, ik geen gebruikersnaam moet opgeven om computer 2000NT te openen.

Marjolein

Kun je geen optie aanvinken "Wachtwoord onthouden"

probeer anders eens verbinding te maken met de andere pc's via de optie "Netwerkverbinding maken" in het menu extra in de verkenner, ipv meteen \\computernaam in de adresbalk te typen oid

Zal ik eens proberen. Maar ik meen mij te herinneren dat ik denk ik niets van wachtwoord onthouden kan aanvinken.

Marjolein

Het is mij gelukt. Ik had ergens op dit forum gelezen dat ik misschien kon proberen om een nieuw gebruikersaccount aan te maken met de zelfde naam als de gebruiker op de Xp-computer. Dat heb ik gedaan, en nu vraagt hij niet meer naar een gebruikersnaam en wachtwoord!

Marjolein

ja dat had ik ook net willen voorstellen, maar ik heb het niet gedaan omdat het een beetje een omslachtige oplossing is. maar je hebt gelijk, het werkt wel! :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan