Gebruikersnaam en wachtwoord router kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekip

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Hallo, ik ben al de hele week bezig met me dsi te connecten met het internet alleen ik krijg een foutcode, om deze op te lossen moet ik in me router instellingen iets doen. alleen ik heb het probleem dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord van me router niet weet, en de rest van me familie ook niet. Is er een progamma om dit te achterhalen? Ik heb trouwens een linksys wrt160nl router.
Alvast bedankt :cool:

Er moet ergens op je router een reset knop zitten. Als je die een tijdje ingedrukt houdt worden alle instellingen, dus ook gebruikersnaam en wachtwoord, gewist. Daarna kun je alles weer opnieuw instellen.

EDIT: heb even in de handleiding gespiekt, de reset knop zit bij jou aan de onderkant.

Laatst bewerkt:
Router Access (Routertoegang)
Ter beveiliging van de router moet u een wachtwoord
opgeven om het webprogramma van de router te kunnen
openen. Het standaardwachtwoord is admin.

waar.png

Als je hem resset is dan je SSID en Wep enz. allemaal verandert? want dat wil ik niet.. Is hier niet een progamma voor?

Nee is geen programma voor.
Gewoon resetten en hij is weer de oude.
Ik reset de router meestal met de 30/30/30 methode.

Dat houd in:

30 sec de reset knop indrukken
dan de stroom er af en de reset ingedrukt houden.
30 sec volhouden.
Dan de stroom er op en de reset knop nog ingedrukt houden.
hou dit ook 30 sec vol.
nu is de router helemaal de oude.

Let wel je bent alle instellingen kwijt.:p

Dan 192.168.1.1 in de browser
gebruikers naam leeg laten en wachtwoord is admin.

Laatst bewerkt:
Als je hem resset is dan je SSID en Wep enz. allemaal verandert? want dat wil ik niet.. Is hier niet een progamma voor?
Zo'n programma zou nogal een beveiligingslek zijn. Wat heb je aan wachtwoorden als ze zo makkelijk te achterhalen zouden zijn? Over makkelijk gesproken; WEP wachtwoorden zijn niet echt effectief. Tenzij je een hele goede reden hebt WEP te gebruiken kun je beter overschakelen naar WPA2. Een WEP wachtwoord is door iemand met de goede software binnen enkele seconden te kraken.

Zo'n programma zou nogal een beveiligingslek zijn. Wat heb je aan wachtwoorden als ze zo makkelijk te achterhalen zouden zijn? Over makkelijk gesproken; WEP wachtwoorden zijn niet echt effectief. Tenzij je een hele goede reden hebt WEP te gebruiken kun je beter overschakelen naar WPA2. Een WEP wachtwoord is door iemand met de goede software binnen enkele seconden te kraken.
Ik heb WEP nodig voor me ds.. :o, maar gaan alle wachtwoorden en SSID enz. weg of niet? :(

Ik heb WEP nodig voor me ds.. :o, maar gaan alle wachtwoorden en SSID enz. weg of niet? :(
Dat vermoedde ik al :D

Maar, ja, als je op de reset knop drukt dan worden alle instellingen weer net zoals toen je het ding uit de verpakking haalde, is toch niet zo'n probleem? SSID en wachtwoord opnieuw instellen is hooguit een minuut werk.

Ik mag hem niet resetten van me broer.. is er echt niemand met een crack ofzoiets?

Ook niet een beetje eigenwijs ;)

Nee, njet, nein, no, nope

Resetten is de enige oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan