gebruikersnaam in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor.B.S.

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
Berichten
20
Hallo,

Ik heb een Dbase gemaakt met daarin een tabel met gebruikersgegevens.
Nu wil ik de eerste gebruikersgegevens uit de tabel in de koptekst van elk formulier en het schakelbord weergeven onafhankelijk van de query die het formulier bestuurd.
Simpelweg een label met verwijzing in de koptekst maken werkte niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.
 
Hoe heb je de gegevens die je wilt laten zien beschikbaar? Gaat het om de op dat moment ingelogde gebruiker in Access? Heb je de gegevens al in een variabele o.i.d. zitten?


Grtz,
 
Het gaat niet om de ingelogde gebruiker.
De Dbase wordt op diverse stand alone PC's gebruikt.
De gegevens die ik wil gebruiken staan in een aparte tabel en ik heb er verder nog niet mee kunnen doen.
De gegeven die gebruikt worden voor het inloggen staan in een andere tabel.
 
Gebruik de dFirst, dMax of de dLookup functie om de gegevens uit de tabel op te halen. Zie voor het gebruik van deze functies die Access Help.
 
Mislukt

Ik heb een poging gedaan om met behulp van een van de codes dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt mij niet.
Kun je misschien een voorbeeld hiervan maken??
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

COR
 
dFirst("JouwVeldNaamDieJeWiltHebben", "JouwTabelNaam", "JouwVeldMetCriterium = " & cstr("JeCriteriumWaarde"))

Uiteraard zul je zelf de juiste veld- en tabel-namen moeten invullen, die heb je namelijk niet gegeven.
 
Dit was inderdaad wat ik had geprobeerd, maar helaas komt dan niet het verlangde veld, maar "Naam??"inhet vak te staan.
Bijgaand heb ik een selectie van de Dbase toegevoegd, misschien dat je een voorbeeld daar in kan maken.
De verlangde velden staan in de formulierkoptekst aangegeven in een label.

Alvast bedankt.
 
foutje

Sorry,

Het gezipte bestand was te groot.
Met RAR is hij wel klein genoeg, dus alsnog de bijlage.

Cor
 

Bijlagen

  • db1.rar
    50,7 KB · Weergaven: 33
Ik heb hier geen rar en kan het hier ook niet installeren.
Waar heb je de expressie precies neergezet?
Als je een dergelijke expressie op een propertie van bijvoorbeeld een textbox neerzet dan moet je de scheidingskomma's vervangen door puntkomma's.
 
Ik kom er niet uit

Wat ik ook probeer ik zie geen waarde verschijnen.
Wel is het inmiddels gelukt op hem zo klein te maken mbv ZIP dat ik het voorbeeld kan toevoegen.
Hulp is van harte welkom, ik zit met de handen in het haar.
 
Helaas toch te groot.
Ik kom er echt niet uit, jammer genoeg heb ik te weinig ervaring om dit op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom post je niet gewoon even wat meer informatie?
Waar heb je de code precies geplaatst?
Hoe zit de geplaatste code er precies uit?
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
 
Na een avondje zweten en zwoegen ben ik er toch uit.
De fout zat hem in de query die ik gebruikte.
Een kleine verandering in de qeury gaf het gewenste resultaat en nu werkt het perfect.
Heel veel dank voor je hulp.

Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan