gebruikersnaam script

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Ik gebruik Outlook 2003. Waar ergens bewaart Outlook mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn e-mailaccounts?
Ik was ervan overtuigd die gegevens te kunnen vinden in een OLK-bestand, maar dat is niet zo. In een PST-bestand staat het zeker niet, want bij herinstallatie en terug plaatsen van het PST-bestand worden geen account-instellingen teruggezet.

Waar en in welk script worden gebruikersnaam en wachtwoord van de e-mailaccount bewaard?

Als het goed is (anderen mogen me corrigeren als ik ernaast zit) wordt het versleuteld in de registry bewaard, onder de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Tijs.

Ik krijg dat bestand ook niet open. Foutmelding: Kan niet bewerken: er is een fout opgetreden bij het lezen van de inhoud van de waarde.

Wat wil je eigenlijk bereiken? Het is niet de bedoeling om te gaan grasduinen in de registry.

Als je niet tevreden bent met de instellingen van Outlook, verwijder dan de foute accounts (extra -> accounts) en maak nieuwe.

De naam Protected Storage System Provider geef het al aan: Beveiligd & versleuteld.

Tijs.

Je hebt volledig gelijk. Ik heb bij voorzorg al een export gedaan van mijn register.

De bedoeling is mijn pc te formatteren. Wanneer ik mijn outlook dan teurgzet, moet ik alle accounts opnieuw ingeven. Vroeger (outlook 2000) kon je de instellingen (wachtwoord en gebruikersnaam) exporteren en daarna opnieuw importeren. In 2003 niet.

Vandaar mijn vraag: in welk script bewaard outlook mijn wachtwoord en gebruikernaam. Ik kopieer die dan en zet die vervolgens terug na de format.

Beste wat ik heb kunnen vinden is deze discussie

Daaruit blijkt ook dat ik ernaast zat m.b.t. de plek waar de Outlook Account instellingen worden opgeslagen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan