Gebruikersnaam/wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Hallo,
Ik heb als besturingssysteem windows xp prof. Ik ben de enige gebruiker dus ik zou willen dat als ik m'n pc aanzet dat hij meteen doorstart naar m,n desktop en niet dat hij eerst vraagt om gebruikernaam en wachtwoord, hoe kan ik dit realiseren??

alvast bedankt!

Volgens mij gewoon bij configuratiescherm naar gebruikers gaan en daar bij je gebruikersaccount kiezen voor 'account wijzigen' en daar voor 'Mijn wachtwoord verwijderen' kiezen. Dan start ie zonder eerst naar het wachtwoord te vragen. Misschien moet je ook alle andere accounts zoals 'gast' verwijderen, maar dat weet ik niet zeker.

In elk geval heeft het niet gebruiken van een wachtwoord ook nadelen: Norton antivirus automatisch live-update werkt dan bijvoorbeeld niet meer; hiervoor is aanmelden met wachtwoord vereist. Heeft met instellingen van XP te maken....

Laatst bewerkt:
Of start, uitvoeren, type dan control userpasswords2 (let op de 2 erachter). Als er een vinkje staat, dan vinkje weghalen. Als die er niet staat, dan vinkje neerzetten, je opstart account aanklikken, toepassen klikken en vinkje weer weghalen.

Laatst bewerkt:
Geweldig !! het werkt, ik heb het gedaan zoals Tanja 1968 het heeft verteld, beide bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan