Gebruikersnaam/wachtwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
hallo !

Ik heb gister een wireless router in een winkel gekocht. Ik heb het helemaal goed geinstalleerd en het werkt allemaal goed ( hardware gedeelte dan ). Ik heb toen met een aangesloten computer aan de router ( Niet wireless dus maar gewoon met draad ) de beveiliging er op gezet met wachtwoord.

Nu wil ik dus de instellingen van de draadlose computer instellen zodat hij internet heeft.
De computer vind inderdaad mijn Router (belkin) en wil dus connectie maken, dat lukt!

Nu vraagt hij om een Gebruikersnaam en een wachtwoord. Waar van is dat gebruikersnaam en wachtwoord? waar kan ik het opvragen of vinden?

Ik heb dus een router van Belkin
Internet van UPC
windows Vista
Ingeboude internetkaart op laptop

Alvast bedankt,

Groetjes dick

Laatst bewerkt:
je bedoeld de gebr.naam en het wachtw. van de router toch??

als je die bedoeld dan is het voor allebei : admin

Probeer je nu in te loggen op je router?

In principe hoef je geen instellingen meer te treffen wil je draadloos kunnen werken.
Kwestie van verbinding maken met het draadloze netwerk en de netwerksleutel invoeren. :confused:

oke, ik ga admin proberen, wie weet,

Ik heb nog nooit draadloos internet gehad op die laptop, dus ik weet niet of ik in de router in wil loggen of zo, ik heb ook nog niet mijn wachtwoord op moeten geven die mijn draadloos internet beveiligd

Admin is niet de gebruikers naam en of wachwoord :S.

Er staat ook niks van waarvoor of waarvan het is. Hij controleert de verbinding en zegt dat hij voor dit netwerk een gebruikersnaam en w8woord nodig heeft.

Ik had eigendlijk een cd gekregen zodat hij automatisch de juiste instellingen krijgt voor het draadlose internet,maar die deed het niet. Dus heb ik belkin gebelt en hij heeft mij deze beschrijving gekregen. Ik kreeg toen dus die melding dat ik gebruikersnaam en pas nodig heb. Ik heb toen ook nog de UPC wachtwoord + pas gebrukt. maar dat deed die ook niet,

Kan het zijn dat gebrukersnaam Admin is en paswoord de beveilingssleutel is ?

Laatst bewerkt:
even vanaf het begin, wanneer vraagt ie een wachtwoord?
Hij vraagt dus niet het wachtwoord van je router.

als ik in het netwerkcentum zit (in vista) dan druk ik op Draadloos internet verbinding maken. Dan krijg ik een lijst van draadlose internet verbindingen, hier moet ik dus Belkin selecteren en dan gaat hij informatie ophalen van het netwerk. Dan geeft die aan dat ik voor dat netwerk een wachtwoord en passwoord nodig heb, en er staat geloof ik ook iets van : gebruikers domein.

als je met jouw rechtermuistoets op de draadloze internet verbinding gaat staan(rechtsonderin bij je tijdsweergave)
daar kan je als het goed is aanklikken: verbinding met een netwerk maken. Klik je die aan?

nee,die staat er dus niet omdat ik verder geen instellingen heb ingesteld of dingen heb geinstalleerd. Hij weet als het ware niet dat ik internet wil.

Ik gebruik Vista en dan moet je bij Netwerkcentrum zijn, (zoiets als netwerk en verbindingen bij XP)

Er staat dus ook geen icoontje van internet,
die moet ik dus nog instellen of installeeren,
Maar dan loop ik dus vast bij Gebruikersnaam/wachtwoord :S
En jij denkt dus dat dat het wachtwoord is van die Router? Dan kan ik nog even naar de router bedrijf opbellen.
Het is trouwens zo: De kabel gaat eerst in een modem, dan naar de router en vandaar naar de conmputers.

Laatst bewerkt:
nee, dat is niet van je router. Ik dacht in de eerste instantie dat je draadloos op je router wou komen, maar dat is dus niet het geval.
Ik ben 2 weken geleden weer terug gegaan van Vista naar XP, maar mijn vrouw heeft nog steed vista op haar laptop, en daar zie je onderin dus wel van die beeldschermpjes(internet verbinding)
Staat je draadloze verbinding wel aan? zowel op je router als op je laptop? deze vraag is alleen om even alles uit te stellen :D

Ik wil toch ook draadloos internet hebben :shocked: ?? :P

Ik heb dus ook in die draadlose router een computer aangesloten die dus met een draad in de draadlose router zit. Die heeft internet en daarmee kom ik met 168.0.10.100 of in die richting in de instelling van de router. De router geeft ook aan de er draadloos internet goed werkt.

In de laptop zit een draadlose netwerk kaart. Die moet het wel doen, anders herkent die niet mijn router. Ik kan namelijk echt mijn router selecteren.

Wel goed dat je het even vraagt ;)

Ik zie in een andere topic dit als wachtwoord en gebrukers naam : gebruikersnaam + wachtwoord: kpn@direct-adsl + kpn, PPTP IP= 10.0.0.138

Zal ik toch met UPC contact op moeten nemen?

Laatst bewerkt:
maar dat hoef jij niet te doen, want jouw internet werkt al.

het vreemde is, dat als je draadloze kaart een verbinding ziet, dat ie dan aangeeft "er zijn draadloze netwerken gevonden" dat doet ie bij jou dus niet?

het lastige is dat ik met xp zit, en mijn vrouw die zit al klaar met een knuppel( voor als ik hem ff wil lenen).........kan je dus niet zo snel helpen nu.

haha,maakt niet uit. Ik ben al heel blij dat je me helpt. Het probeleem is ook dat ik dit voor mijn vriendin doe, en ben nu gewoon thuis. Dus ik doe ook met blote hoofd. het is inderdaad lastig als zelf niet kunt kijken.

Mijn netwerk kaart vind dus WEL internet, anders zou die toch niet mijn router vinden? Ik heb namelijk niks van Belkin geinstalleerd. en hij vind dus wel belkin.

Eerst was het probleem dat die belkin wel vond, maar geen connectie kon maken. Dat is nu verholpen en krijgt dus wel contact alleen nu vraagt die dan om die gebruikersnaam.

AANPASSING:

OWHH, je bedoelt dat die rechts onderin dat moet aan geven? Dat doet die inderdaad niet:S

Laatst bewerkt:
er zijn geen drivers voor mijn draadloze usb stick voor windows vista, dus daar kom ik ook niet veel verder mee.:confused:
Ik zit nu weer op mn xp pc
kan je ergens je netwerkverbindingen opsporen?.....dat moet je kunnen vinden in je netwerkcentrum

Jah, dat doe ik nu dus de heletijd, ik ga naar netwerkcentrum dan iets van: draadlose internet verbinden (2e optie in linker deel dacht ik) . Dan krijg ik dus een lijst van 3 dingen, en daar staat dus die belkin en dan kom ik dus weer naar gebruikersnaam :confused:

Dick1990

Zoals ik lees kan jij wel verbinding maken met internet als je via kabel gaat. Ik neem dan ook aan dat jouw router met internet goed geregeld is. Als jij naar de instellingen van jouw wirless gaat op de belking router dan kan je daar waarschijnlijk een ssid kiezen (naam van jouw router zodat jij hem makkelijk kan opzoeken). Je kan daar waarschijnlijk een optie aanklikken van security. Als je dat heb dan kan je daar waarschijnlijk de beveiligingen van jouw wireless netwerk instellen. Ik zou hem op wpa2 personal zetten. Denk je dat je ook nog xp machines op het wireless internet zet dan zou ik wpa personal kiezen. Als het goed is kan je daar ook nog een wachtwoord invullen voor jouw wireless verbinding. Deze heb je dan nodig als je verbinding wil maken met jouw belking.

Wat je verder op jouw vista pc doet:1 maal met de linker muis op de netwerk icoon klikken
bij de klok onderin en dan klik je op "verbinding met een netwerk maken" als het goed is krijg je een scherm waar je alle wireless routers ziet. En als je het goed heb gedaan en je hebt jouw ssid niet verborgen, dan staat jouw wireless netwerk er ook bij. Klik er op en maak er verbinding mee. Als het goed is vraagt hij dan om een netwerk key. Dat is het password die jij bij security wpa personal hebt ingetypt. Als jij die goed heb dan moet je (als de dhcp server weer is niet hangt in die dingen) internet hebben via jouw wireless router.

Ik hoop dat dit helpt. Ik ben hier niet vaak online (eigenlijk nooit) maar ik zal deze topic even in de gaten houden.

Groeten, Stephan

als het goed is zie je daar ook netwerkverbindingen beheren staan, als die er staat, zou je die dan eens aan kunnen klikken?

Wat een gedoe he?:D

haha inderdaad een gedoe :P

Bedankt Steve, Ik zou dat gaan proberen. Ik heb nu de beveiling inderdaad anders staan. :thumb:

Ferry, ik kan op dit moment niet op de latop kijken, Ik zal in iedergeval nog even kijken! jij ook bedankt!:thumb: Ik zal even nog alles doorlezen en alles herhalen.

jullie horen zeker nog iets van mij ;) of het nu lukt of niet!

Weltrusten !

eey lui!

Het is me gelukt :D, Ik heb belkin op gebeld en het lag dus aan dat ik een computer met xp aangsloten had en Vista wou aan sluiten. Nu had ik wat verandert en dan hoefde ik niet de gebrukers naam en wachtwoord te hebben..

In Ieder Geval! Harstikke bedankt voor de moeite!

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan