Gebruikersnaam wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizzard81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Hoi,

Ik heb tijdens het installeren van windows toen er mij gevraagd werd om een gebruiker mijn naam verkeerd geschreven. Ik had 1 letter verkeerd geplaatst nu zit ik met een probleem.

Als ik in configuratiescherm bij gebruikers mijn naam aanpas dan blijft mijn naam zoals voordien staan in de map documents & settings.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen zodat hij het overal wijzigd?

Groetjes,
Kris

Welkom op Helpmij

Probeer dit eens:

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Kies de account onder in beeld > "Mijn naam wijzigen"

[Edit]
Iets te snel gelezen denk ik,

Helpt het ook niet als je rechtemuis op het mapje doet en dan "Naam wijzigen"?

Laatst bewerkt:
Heb het ondertussen kunnen oplossen door een nieuwe gebruiker aan te maken met de correcte naam en de oude te wissen.

Nu staat alles correct op naam :)

Theoretisch kan het wel om alles over te zetten, heb het zelf niet geprobeerd omdat ik tegen een Disk space error zal op lopen omdat alles wordt gekopieerd..

Dan moet je eerst nieuw account maken en daar mee inloggen zodat alle mappen en default instellingen worden geladen, klaar voor gebruik.
Dan log je in als Administrator of een beheerders account dat je niet wil kopieeren..

Dan ga je daar naar mijn computer - rechts - eigenschappen - geavanceerd - gebruikers profielen

daar vind je een lijstje met de profielen klik het oude profiel en klik "kopieeren naar" en vul daar in

computernaam/gebruikersnaam

ok

dan zouden alle documenten en instellingen overgekopieerd moeten worden en kan je het oude account verwijderen met alle mappen.. Kan je allemaal vanuit dat administrator account regelen en checken of het allemaal goed gegaan is qua bestanden.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan