Opgelost Gebruikersnaam wijzigen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Bij het aanmaken van mijn gebruikersnaam op nieuwe laptop, een fout in mijn naam getikt. Deze PC > ACER(C:) > Gebruikers > Default - Openbaar - mijnnaam
Ik kan die niet niet corrigeren. Is er hier een oplossing voor ?

Ik zou een nieuwe gebruiker aanmaken met de juiste naam, en de andere gebruiker verwijderen. Het is een rotklus om alles aan te passen. Veel sneller om een nieuw account te maken.

Heb je al veel data in de systeem mappen gezet (MijnDocumenten, MijnMuziek etc) kopieer of verplaats dat dan eerst naar een algemene map, en zet dat later weer terug naar je nieuwe gebruiker. Al kan dat ook vanuit de admin account die alle gebruikers kan beheren en zien, en dus ook de mappen kan omhangen.

Naam wijzigen is een drama. Onder water zijn er allerlei zaken gekoppeld. Beste een nieuw account maken en eventuele data overzetten

Dus de antwoorden volgens Microsoft en Google zijn allemaal fout?

Wat lees ik niet goed?

Probleem is dat je enkel optisch de naam van de gebruiker wijzigt. Onder water, o.a. profielmap in c:\users\, blijven ongewijzigd. Kan de nodige uitdagingen geven afhankelijk van hoe je het systeem gebruikt.

Dank je wel voor alle reacties. Heb dus een nieuw account aangemaakt en alles overgezet. Na een kan straffe koffie en een paar uurtjes slaap minder, is het nu ok en moet ik me niet meer storen aan die vervelende schrijffout.

Terug
Bovenaan Onderaan