deSmid
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jun 2001
Hallo,
Aantal weken terug een (nieuwe)PC gekocht met WinXP.
Nu bleek dit een PC te zijn die met de naam van een ander was geïnstalleerd, nu dit een nieuwe PC moest zijn stelde ik het op prijs dat hij werd teruggezet in de nieuwstand.
Helaas is dit niet gebeurt en is (domweg) WinXP opnieuw er op gezet en geregistreerd met de naam ´Gebruiker´.
Ik blijf dit toch een beetje jammer vinden ondanks dat de PC prima werkt.
Mag ik via het register de naam wijzigen zonder daar problemen mee te krijgen?
Als ik de volgende sleutels verander is dat dan voldoende?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
RegisteredOrgnization
RegisteredOwner
Het is wel plezierig als ik zonder problemen mijn update´s kan blijven binnen halen en Windows legaal blijft.
(De recovery partitie is leeg en er is ook geen recoverybackup gemaakt (????nieuwePC)
De originele WinXP sticker met de registratie-productcode zit wel op de PC-kast geplakt, kan ik m.b.v. de WinXP CD van bijv. mijn buurman en mijn eigen code Windows bij problemen evt. weer legaal installeren?
Met vriendelijke groet,
deSmid.
Aantal weken terug een (nieuwe)PC gekocht met WinXP.
Nu bleek dit een PC te zijn die met de naam van een ander was geïnstalleerd, nu dit een nieuwe PC moest zijn stelde ik het op prijs dat hij werd teruggezet in de nieuwstand.
Helaas is dit niet gebeurt en is (domweg) WinXP opnieuw er op gezet en geregistreerd met de naam ´Gebruiker´.
Ik blijf dit toch een beetje jammer vinden ondanks dat de PC prima werkt.
Mag ik via het register de naam wijzigen zonder daar problemen mee te krijgen?
Als ik de volgende sleutels verander is dat dan voldoende?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
RegisteredOrgnization
RegisteredOwner
Het is wel plezierig als ik zonder problemen mijn update´s kan blijven binnen halen en Windows legaal blijft.
(De recovery partitie is leeg en er is ook geen recoverybackup gemaakt (????nieuwePC)
De originele WinXP sticker met de registratie-productcode zit wel op de PC-kast geplakt, kan ik m.b.v. de WinXP CD van bijv. mijn buurman en mijn eigen code Windows bij problemen evt. weer legaal installeren?
Met vriendelijke groet,
deSmid.