Gebruikersrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hallo, ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen maar ik wou graag weten waar ik nouw eigenlijk gebruikersrechten in kan stellen, ze hebben bij mij op school bijvoorbeeld een hoop dingen op de computers geblokkeerd, je kan bepaalde mappen niet in, geen dingen installeren, MSN enzo niet opstarten (tenzij je heel goed zoekt) en ook sommige programma's zijn geblokkeerd voor het opstarten, keywords voor de computer zijn geblokkeerd zoals : sex, geweld, pistolen, guns en dat soort dingen, je hebt een eigen schijf met bijvoorbeeld 30 of 50 MB geheugen waar je niet overheen kan, hoe kan ik dit op mijn eigen pc ook doen???? Ik heb een Windows XP Home edition.
 
Dit soort zaken zijn centraal geregeld via servers en proxy's/firewalls. Je moet een netwerk van school niet vergelijk met je PC thuis.
 
Geplaatst door Tiborv
Dit soort zaken zijn centraal geregeld via servers en proxy's/firewalls. Je moet een netwerk van school niet vergelijk met je PC thuis.

Maar kan ik het dan wel op een of andere manier doen?
 
Schijfquota zit volgens mij alleen in XP Pro en niet in home.

Via bepaalde programma's zijn diverse site te blokkeren. Hetzelfde geldt voor het blokkeren van MSN enz (b.v. via een firewall die de poort voor MSN blokkeert).

Waarom zou je dit willen doen? Om de rest van de familie "minder" rechten te geven enz?
 
Ik wil hier graag wat testjes mee doen, mijn broertje zit nogal es op mijn computer en ik wil niet dat hij via bepaalde sites spyware of dat soort dingen binnenhaalt en ik wil ook niet dat ie men schijf volgooid (dat doe ik wel :D), maargoed, ik zal wel wat rondzoeken op http://download.com
 
Damn, ik kan nergens een freeware Keyword blocker vinden. Weet iemand er misschien een?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan