[Gebruikstip] Andere mailaccount bij samenvoegen mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterPaul030

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2015
Heb echt al talloze gesloten topics gezien mbt het selecteren van een andere afzender/mailaccount bij de functie 'samenvoegen email' in word 2010.
Nergens heb ik een antwoord gezien, los van VBA oplossingen wat al vrij technisch wordt. Onderstaande is getest en werkend bevonden.

Succes!

---
Uw Outlook-gebruikersprofiel wijzigen

Een Outlook-gebruikersprofiel is een verzameling van e-mailaccounts en adresboeken. Meestal hebt u slechts één profiel nodig, maar als u uw computer deelt met andere gebruikers of als u verschillende adresboeken voor verschillende doeleinden gebruikt, kunt u meerdere profielen instellen. Als u bij het starten van een samenvoegbewerking een profiel gebruikt dat de gewenste map met contactpersonen niet bevat, is die map niet beschikbaar.

Als u een ander gebruikersprofiel wilt gebruiken, start u Outlook opnieuw. Wanneer u wordt gevaagd om een profiel op te geven, kiest u het profiel met de map met contactpersonen die u in deze samenvoegbewerking wilt gebruiken.

Als u niet wordt gevraagd om een profiel op te geven en u weet dat u meerdere profielen hebt, kunt u Outlook zo instellen dat u de volgende keer wordt gevraagd om een profiel op te geven. Ga als volgt te werk:

Sluit Outlook af.

Schakel in Configuratiescherm de klassieke weergave in en klik vervolgens op E-mail.

Klik op Profielen weergeven.

Als u altijd zelf een gebruikersprofiel wilt selecteren wanneer Outlook wordt gestart, klikt u op Te openen profiel opgeven en klikt u op OK.

--

PP

PP:

Oftewel: Ipv. een ander mailaccount te kiezen in je (standaard) Outlookprofiel een tweede / derde / vierde Outlookprofiel maken met (alleen) het alternatief te gebruiken mail account en dat tweede / derde / vierde Outlookprofiel als standaard laten openen.

Heb ik bij de moderatoren aangemeld voor titelaanpassing, naar (bijv.)
[Gebruikstip] Ander Outlook mailaccount/Outlookprofiel gebruiken bij samenvoegen, zonder VBA

Tijs.

PP:

Oftewel: Ipv. een ander mailaccount te kiezen in je (standaard) Outlookprofiel een tweede / derde / vierde Outlookprofiel maken met (alleen) het alternatief te gebruiken mail account en dat tweede / derde / vierde Outlookprofiel als standaard laten openen.

Heb ik bij de moderatoren aangemeld voor titelaanpassing, naar (bijv.)
[Gebruikstip] Ander Outlook mailaccount/Outlookprofiel gebruiken bij samenvoegen, zonder VBA

Tijs.

Hoi Tijs,

Precies dat, bedankt voor de toevoeging!

PP

Lukt bij mij niet met windows 7 Home en Office 2013. Wat moet ik daar anders doen?

Wat lukt er precies niet? Je moet sowieso in je configuratiescherm kunnen komen, en dan kun je dus de knop E-mail gebruiken om met de knop <Profielen weergeven> extra profielen toe te voegen.

Datzelfde Configuratiescherm-item moet je ook kunnen bereiken door te zoeken naar:
mlcfg32.cpl

Zodra gevonden, die starten.

Tijs.

In configuratiescherm zie ik nergens email staan

Prtscrn configscherm.JPG

mlcfg32 niet te vinden

Laatst bewerkt:
Staat precies in het midden van je schermafdruk van Configuratiescherm, heet bij jou:
Mail (Microsoft Outlook 2013) (32-bits)

Tijs.

:shocked: -me shame

bedankt, niet dat ik me schaam maar dat je me helpt

@Nellekuh:
Microsoft is niet consequent in de benaming, dus ik begrijp helemaal dat je er overheen gekeken hebt:
De ene keer noemt Microsoft het E-mail in Configuratiescherm, de andere keer Mail. En toevallig noemde de topic-starter (alleen) de E-mail variant terwijl het bij jou net Mail heet. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan