gebruiksvriendelijk brandprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

muts

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Berichten
13
Voor een vriendin die blind is, ben ik op zoek naar een gebruiksvriendelijke brandprogramma voor gewone cd's en mp3's. Ze kan niet met een muis werken, dus alle menu's moeten via een toetsenbord bereikt kunnen worden. Heeft iemand een tip voor mij??
 
Een dergelijk programma ken ik niet, het is denk ik ook zeer moeilijk voor mensen die wel alles kunnen zien een goed onderscheid te maken wat geschikt is voor blinden/slechtzienden.

Zo vind ik Nero goed te hanteren, ook zonder muis. Ik probeer namelijk zelf zoveel mogelijk met het toetsenbord te doen.

Ik heb wel een suggestie. Stel deze vraag ook eens op fora die speciaal voor blinden/slechtzienden zijn gemaakt. Daar zit tenslotte de ervaring die je zoekt.

Veel succes met je zoektocht!
 
In nero kun je toch niet in die menu's komen zonder muis?? Zelf heb ik Nero 5 geloof ik.

Ik ben het inderdaad op meerdere forums aan het proberen... Hoe meer kan op succes..
 
Beste Tiborv

Ik weet het niet, maar hoe moet een blinde een topic op dat blindenforum lezen.

Eric.
 
Blinden hebben genoeg mogelijkheden om teksten te lezen op fora en andere webpagina's. Een braillebord is een voorbeeld. Aangezien ze niet weten waar de muiscursor is zijn ze afhankelijk van software die via het toetsenbord te bedienen is.

Daarnaast lijkt het mij duidelijk dat 'muts' niet blind is aangezien ze dit voor een vriendin doet.
 
Laatst bewerkt:
Mischien heb je wat aan de volgende pagina.

http://www.blindsupport.be/index.php

Dez site gaat helemaal over het gebruik van de PC door blinden.

Er staan ook verschillende links met o.a. die van een blinden-forum.

Zou gewoon eens kijken, misschien heb je er wat aan.
 
Jawel hoor... als je de ALT-knop in drukt
, kan je met bijv. B,W,L etc. de menus aan de bovenkant in komen

Geplaatst door muts
In nero kun je toch niet in die menu's komen zonder muis?? Zelf heb ik Nero 5 geloof ik.
 
Superbedankt voor jullie reacties hoor. Ik ben er gelukkig uitgekomen, waardoor ik mijn vriendin kan helpen. Ze leest inderdaad met een braillebord!!
 
Tekst voor blinden inspreken op cd

Hallo forumlezers en helpers,

Ik heb even een brandende vraag voor een aantal blinde mensen binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben. Hoe kan ik Nieuws ingesproken op cd zetten? Via welk programma'tje kan tekst worden opgenomen en vervolgens op cd worden gebrand. Ik kan een microfoon hiervoor aanschaffen.

Alvast bedankt voor het antwoord. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan