Gebruikt Samsung HD's NAS klaarmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Ja, ik ben misschien een beetje dom, maar een leraar van mij zei : "James , er bestaan geen domme vragen want als je het niet weet is het ook niet dom ", dus dan nu de volgende vraag , hoe kan ik een harddisk naar de fabrieksinstellingen terugbrengen zodat ik hem zonder problemen in een NAS kan gebruiken. dat wil ik graag want het is toch te gek om "maagdelijke" HD's te moeten kopen om in een NAS te steken! ik heb 2 door mijzelf gebruikte Samsung's liggen van 1,5 TB elk, (ik ben overgestapt naar SSD) . Ik heb de partities verwijderd maar dat hielp geen steek, wat moet ik nog meer doen ,of wat doe ik fout!
alsvast bij voorbaat bedankt voor een reactie

Hallo,

U geeft aan dat u de parties heeft verwijderd, maar dan kan je ze nog niet gebruiken.
Het lijkt mij het makkelijkst om in Windows omgeving weer partities te maken, via Start / Configuratiescherm / Systeem en beveiliging / Systeembeheer en open Computerbeheer. Open het menu Opslag en kies Schijfbeheer.
Klik dan met rechts op de betreffende schijf ( niet toegewezen ruimte), en kies dan 'nieuw eenvoudig volume', formateren als NTFS en evt. een schijfletter toewijzen. ( welke letter maakt niet zoveel uit omdat u ze gebruiken wil in een ander systeem)
Zo ook met de tweede schijf, en dan zijn ze gewoon te gebruiken voor waar u ze voor nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan