Gebruikte Game pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swiftaerow

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Hallo,

Ik ben net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik kan een pc kopen van nog geen jaar oud voor 800 euro.
Ik wil hem voornamelijk voor internet en gamen gebruiken.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of het duur is of dat ik ebeter ergens anders een nieuw systeem kan kopen voor dat geld?
Hieronder de specs.

22 inch 2MS Monitor
Asus Maximus II Gene Moederbord
LightScribe DVD RW player
ATI Radeon HD 4870 X2 2GB GDDR5 Videokaart
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHZ
4GB Ram geheugen (aan het mnoederbord te zien ddr2)
1TB Totaal Hardeschijf
Toetsenbord boxen en muis alles erbij
windows 7 64-bit
Vraag me af beter een systeem kan nemen met ddr3>
Alvast bedankt

Mvg, Swiffer :P

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Het is geen slecht systeem maar inderdaad je kan onderhand voor dat geld een nieuwe kopen en waarschijnlijk heb je al wat rand apparatuur en misschien een monitor dus zou het alleen om de pc gaan zou even melden

Hoi,

Heb je hier al eens gekeken misschien staat er wat voor je bij.
En mocht je wel tot koop over willen gaan vraag een om aankoopbewijzen je weet maar nooit

Laatst bewerkt:
Ik heb even wat nieuwprijzen opgezocht en dan kom ik tot de volgende conclusie :

processor+videokaart+monitor kosten thans om en nabij de € 600,--
Voor de rest : toetsenbord-muis-geheugen-moederbord-behuizing-DVD rewriter-geluidsboxen én de Windows licentie voor de resterende € 200,--.

Ik vind het niet echt duur maar ook niet supergoedkoop. Voor €650,-- zou ik blindelings hebben geadviseerd DOEN. Voor €800,-- zou voor mij de huidige eigenaar (betrouwbaarheid in netheid) leidend zijn om ja of nee te zeggen.

Laatst bewerkt:
Als iemand me zou kunnen helpen met een systeem voor 800 e te zoeken voor 800 euro incl monitor. Muis en toetsenbord heb ik nog wel. Dat zou ook zuper zijn. Het liefst dan wel met in elkaar zetten en windows7.

toetsenbord-muis-geheugen-moederbord-behuizing-DVD rewriter-geluidsboxen én de Windows licentie voor de resterende € 200,--.

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens:

- Het moederbord is een duur gamersbord dat als laatste prijs op Tweakers 187 euro kostte, reken dus maar 150 euro.
- Geheugen kost 90 euro per 4GB, ja DDR2 is een stuk duurder.
- Windows 7 64Bit, 100 euro.
- Behuizing ziet er duur en goed uit, 50 euro?
- DVD Writer, 20 euro.
- Speakers, Philips is niet de goedkoopste. Reken 40 euro.
- Om over het toetsenbord + muis nog maar te zwijgen, toetsenbord kost nieuw 75 euro en de muis waarschijnlijk rond de 30.

Bij elkaar zo'n 550 euro. Is toch 175% duurder als jouw berekening.... Ik zeg doen.

Laatst bewerkt:
Haha tja ik zie hier ook verschillende meningen. :D
Als ik nou puur naar de belangrijkste onderdelen kijk zoals moederbord geheugen videokaart processor kijk dan is die gebruikte toch veel beter als dat ik zelf een systeem in elkaar laat zetten? Of is dat systeem post erboven bijna net zo goed.
Ik ga zo ff sporten hoop dat ik straks nog een paar reacties heb, want twijfel zelf ook heel erg en het geld kan ik maar 1x uitgeven en wil toch het beste hebben:P
Alvast bedankt mensen.

Laatst bewerkt:
De HD4870X2 is natuurlijk stukke beter als een enkele HD5770. De processor is ongeveer gelijk aan de X4 955. Het moederbord valt natuurlijk gewoon niet te vergelijken met dat goedkope MSI bordje van daarboven... En het geheugen? Ik betwijfel of je het verschil tussen DDR2 en 3 merkt.

Kast is trouwens 150 euro, dus nog duurder wordt het.

Laatst bewerkt:
LET OP

!Bij de set van marcell zit helemaal geen voeding!

Ik heb niet veel verstand van computer, maar ik moet zeggen dat ik je kan aanraden een voeding erbij te kopen xD

Laatst bewerkt:
Heb je grootsgelijk in, ik blijf erbij je kan beter die 2e handse kopen.

LET OP

!Bij de set van marcell zit helemaal geen voeding!

Ik heb niet veel verstand van computer, maar ik moet zeggen dat ik je kan aanraden een voeding erbij te kopen xD

haha heb ik weer, foutje,
maar ja het is toch beter om voor de tweedehandse te gaan,
ik wist niet dat daar 2 GraKa's in zaten:D

dus ik kan toch beter voor de 2ehands gaan?
Volgensmij zijn alleen de processor en videokaart al ongeveer 630 als je he nieuw koopt of ik kijk op de verkeerde sites :P
Er zijn veel verscillende meningen.
Ik wacht de reacties vandaag nog ff af dus please gooi jullie meningen hier maar in dit topic of stel een mooi systeempje samen.

Mvg, Martin

Dat klopt en de goedkoopste is wat ik gevonden heb 399 euro dus dat lijkt me wel een aardige :D

Dus toch maar de 2e hands mits die er nog goed uitziet?

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens:

- Het moederbord is een duur gamersbord dat als laatste prijs op Tweakers 187 euro kostte, reken dus maar 150 euro.
- Geheugen kost 90 euro per 4GB, ja DDR2 is een stuk duurder.
- Windows 7 64Bit, 100 euro.
- Behuizing ziet er duur en goed uit, 50 euro?
- DVD Writer, 20 euro.
- Speakers, Philips is niet de goedkoopste. Reken 40 euro.
- Om over het toetsenbord + muis nog maar te zwijgen, toetsenbord kost nieuw 75 euro en de muis waarschijnlijk rond de 30.

Bij elkaar zo'n 550 euro. Is toch 175% duurder als jouw berekening.... Ik zeg doen.
Jij mist mijn punt / begrijpt 't niet. Ik schrijf NIET dat die overige onderdelen € 200,-- kosten, ik heb voor de andere onderdelen (nieuw) € 600,-- becijferd, hetgeen betekent dat de aanbieder voor de overige onderdelen 'slechts' € 200,-- rekent en dán vind ik de prijs wel redelijk (zoals ik in mijn bericht aangaf. Het is en blijft 2ehands materiaal)

Laatst bewerkt:
De videokaart is in september 2008 op de markt gekomen is die nou niet aan de oude kant of kan die er nog makkelijk mee door.
Ik wacht nog even jullie reacties af ik weet het even niet meer:(

hoop dat iemand me nog even kan helpen.
Zou ik voor dit geld net zo een goed systeem in elkaar kunnen l aten zetten of is het gewoon een koopje.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de videokaart?
Anders haal ik hem vanavond op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan