gebuiker aanmelden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Ik heb t probleem dat bij t aanmelden van de gebruiker in xp ik direct weer wordt afgemeld. Nou heb ik via recovery console al geprobeerd userinit.exe naar wsaupdater.exe te kopieren maar dat hielp niet. Ik heb wel via een andere pc de hd op virussen gecheckt en er zat t pate.b virus in. EN via remote register zag ik bij explorer pinf staan deze ook weggehaald maar nog doet ie t niet. Er staan hele belangrijke instellingen in die niet verloren mogen gaan dus wil ik windows niet opnieuw installeren. Ik hoop dat iemand nog iets heeft voor mij

Gr Dave
 
hoogst waarschijnlijk ontbreken of zijn er windows bestande beschadigt.

probeer de herstelconsolle van windows uit te voeren. als je de CD te minsten heb.
 
Als je direct wordt afgemeld, ook eens in de persoonlijk Opstarten groep van de gebruiker kijken in zijn startmenu. Wellicht staat daar een applicatie in vernoemd die de gebruiker er direct uitmikt.

Voorbeeld: Mijn persoonlijke Opstarten groep staat in
C:\Documents and Settings\tijs\Menu Start\Programma's\Opstarten

dus tijs vervangen door de gebruikersnaam van de gebruikersnaam waar het misgaat.

Ook kan het zijn dat in de registry dingen staan die specifiek voor deze gebruiker worden opgestart.

Start Regedit: Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Dubbelklik HKEY_USERS in het linker deelscherm van regedit.
Dubbelklik elke S-x-x-xx-xxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xxxx sleutel die daaronder staat, en dubbelklik Identities sleutel. Dubbelklik de {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx} sleutel daaronder
Kijk in de waarde AttachmentPath of je daar uit kunt halen dat dit de goede S-xxx sleutel is (bij mij staat daar bijv. C:\Documents and Settings\tijs\Bureaublad), dus daaruit kan ik afleiden dat ik de goede S-xxxx sleutel heb.
Zodra het juiste S-x-x-x etc nummer gevonden, dubbelklik Software verder beneden onder het S-xxxx nummer, dubbelklik Microsoft, dubbelklik Windows, dubbelklik CurrentVersion, dubbelklik Run en kijk aan de rechterkant wat d.m.v. de registry allemaal automatisch wordt opgestart. Verwijder wat evt. het probleem zou kunnen veroorzaken.

Het volledige pad naar die sleutel is bij mij bijvoorbeeld:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1294642078-2505351160-3990708003-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Zie de bijlage voor waar ik gekeken heb voor het juiste S-xxxxxx nummer, en de plek waar ik Software gedubbelklikt hebt.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • opstarten_tijs.JPG
    opstarten_tijs.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
dat bovenste is volgens mij niet mogelijk hoe wilde jij de mappen benaderen als je gelijk weer wordt afgemeld. en volgens mij heeft hij het bij elke gebruiker want anders zou veilig modus wel werken want dan start hij alleen windows op en niks geen andere programma's ook niet die in de map opstarten staan dacht ik.


maar dat er ondere is voor de echtr pofs onderons dat zal wel kloppen:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan