Gecentreerde website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peacebringer

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Ik heb, denk ik, een lastige vraag.

Ik ben momenteel bezig met het maken van een website. Ik wil nu het volgende:

Als iemand een resolutie van 800x600 heeft dient de website beeldvullend te zijn. Indien iemand een resolutie gebruikt van 1024x768 dan dient de website gecentreerd te zijn op het beeldscherm.

Hoe kan ik het bovenstaande verwezenlijken.

Groet,

Peacebringer :thumb:

En met welke software ben jij die site aan het maken.

Met frontpage is me dat wel eens gelukt. Met frames kan je opvul frames maken. Het hoofdvenster centreer ik dan met een vaste resolutie. Je geeft de frames dan een relatieve breedte en hoogte van 1.

Succes en groeten,
The Jackal

Als je je site in een tabel maakt, kun je de tabel centreren. Maak je je site met CSS dan maak je een container div om alles heen die je een text-align: center; geeft voor IE en margin-left: auto; margin-right: auto; voor de andere browsers.
Frames zou ik je niet aanraden, dat is erg ouderwets, traag en moeilijk te indexeren.

Hoi Peacebringer,

Ik vroeg mij af of oplossing van Teacher werkte voor jou website.
Ben namelijk op zoek naar precies hetzelfde...

Dus: wordt jou 800x600 website idd gecentreerd bij een resolutie van 1024x768?

Gr Daan

@Daan,

De oplossing die ik gaf is dezelfde die teacher linkte, waarom probeer je het niet even?;)

Omdat mijn WYSIWYG niet met tabbellen werkt. (WEB Pro edition) verder gebruikt ie ook geen containers.
Vroeger heb ik een script gehad voor het centreren van websites, maar die kan ik dus nergens meer vinden.

Andere oplossibg is het werken met meerdere frames....Dat is niet moeilijk maar een script leek mioj handiger.

Vandaar :thumb:

Ik heb het opgelost met frames in frontpage 2003

Namelijk:

Lefframe --> 1 relatief
Topframe --> Breedte vast aantal pixels / Hoogte vast aantal pixels
Mainframe --> idem als topframe
Rightframe --> 1 relatief

Met bovenstaande heb je altijd een mooie gecentreerde website!

@ miem:
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag. Als het simpeler kan met een script, hoef ik geen HTML te leren. Daar had ik zelf ook wel op kunnen komen...:8-0:

@ Peacebringer:
Bedankt voor je antwoord. Ga er gelijk mee aan de slag :thumb:

Gr Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan