Gecompliceerd pagineerprobleem in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud59

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Ik wil in een worddocument:
1. de eerste twee pagina's niet pagineren
2. het tellen van de pagina's moet na die twee eerste pagina's beginnen, dus met pagina 1
3. zichtbaar mogen alleen de even paginanummers zijn, vanaf pagina 4

Het klinkt heel ingewikkeld, en ik krijg het niet voor mekaar dat geef ik toe, maar het moet toch niet onmogelijk zijn, dacht ik zo.

Hoi,

Drie secties:
1 voor die eerste twee pagina's; geen paginanummers.
2. voor de volgende twee; pagina-instelling: even en oneven verschillend (even paginanummer wél ingesteld) ; voet- of koptekst losgekoppeld van de eerste sectie
3. voor de rest van het document: idem als 2, maar geen paginanummers ingesteld voor even pagina's

Laatst bewerkt:
Hoi,

Drie secties:
1 voor die eerste twee pagina's; geen paginanummers.
2. voor de volgende twee; pagina-instelling: even en oneven verschillend (even paginanummer wél ingesteld) ; voet- of koptekst losgekoppeld van de eerste sectie
3. voor de rest van het document: idem als 2, maar geen paginanummers ingesteld voor even pagina's

Ergens gaat er nog iets mis. Het resultaat tot nu toe: 2 en 3 heb ik voor mekaar, maar in de eerste sectie, dus de eerste vier pagina's van mijn boek, zie ik toch een pagina met '2' en een pagina met '4'. Maar als ik die wis, verdwijnen ook in de andere secties mijn paginanummers. Wat moet ik doen om dat te voorkomen?

Hoi,

Je moet op elke pagina (even steeds beginnen met Ctrl-Enter) even neptekst intikken.

Kijk goed naar de instellingen in het bijgevoegde Word-document.
Kom je er nog niet uit, stuur dan in je reactie je Word-document als bijlage mee.

Bekijk bijlage Drie secties.docx

Ik slaag er niet in om een voettekst los te koppelen van de vorige sectie. Hoe doe ik dat?

Met een knopje in de werkbalk van de Kop- en Voettekst. Deze heet (geloof ik) <Zelfde als vorige>. Hij is ingedrukt als de secties zijn gekoppeld.

Met een knopje in de werkbalk van de Kop- en Voettekst. Deze heet (geloof ik) <Zelfde als vorige>. Hij is ingedrukt als de secties zijn gekoppeld.

In '2007' (en w.s. ook 2010): Aan vorige koppelen

Aan vorige koppelen.jpg

Ik wil een sectie loskoppelen, Teun, niet vastkoppelen.
(offtopic: de nieuwsknop op de valijnsite doet het bij mij niet in firefox.)

Ja, dat begrijp ik ...
Dus dubbelklikken in de voettekst of koptekst van de sectie die je wilt loskoppelen van de vorige en in het lint klikken op 'Aan vorige koppelen' als deze gekleurd wordt weergegeven (het is dus een aan/uit knop: gekleurd is gekoppeld, geen kleur is ontkoppeld.
Je kunt het aan de rechterkant van je voet- of koptekst zien: Als de voettekst aan de vorige sectie is gekoppeld staat er aan de rechterkant 'Aan vorige koppelen' en anders niet.

Klopt, die nieuwsknop werkt (nog immer) niet, dus ook niet in andere browsers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan