Gecomprimeerde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjef v.d. Zande

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Volgens de help binnen ME moet het eenvoudig zijn om een gecomprimeerde map aan te maken. Als ik deze opvolg moet ik simpel nieuwe map aanmaken en voor de gecomprimeerde map functie kiezen. Alleen deze keuze mogelijkheid heb ik niet. Ik kan alleen een normale map aanmaken. Wie weet raad?
Groet, Sjef van der Zanden

volgens mij (ik kan het mis hebben natuurlijk) kan je alleen een bestaande map met daarin bestanden comprimeren.

de groote van de map wordt dan kleiner zodat je meer schijfruimte kan verkrijgen.
maar ook natuurlijk voor een bestand dat je bijv. wil mailen of uploaden is dit zeer handig.
het gaat dan tenslotte sneller

Dank voor je snelle reactie. Het comprimeren van een map lukt me ook niet, maar volgens de aangegeven wijze binnen de helpfunctie zou het simpel zijn. Bij mij blijkbaar dus niet.

Als je op een folder rechts klikt en dan kiest voor het laatste "properties" (of eigenschappen in nederlands dacht ik). Dan zie je een nieuw venster. Kies hierin voor "advanced". In dit vensterste zul je als derde optie zien: compress this folder of iets dergelijks.
Aanvinken en voila. Als hij vraagt alleen deze folder of ook de files die erin zitten, kies dan voor het tweede.

Mocht je een home editie van ME hebben, weet ik niet of je die opties ook hebt. Ik heb nooit met de home gewerkt.

De map zal nu in je verkenner met blauwe tekst vermeld worden, ter herinnering dat de folder gecomprimeerd is.

Bedankt voor je reactie Kristof,
Deze door jou genoemde optie is in de home editie niet voorhanden. Ik moet gewoon een programma aanschaffen. Maar nogmaals bedankt voor alle moeites.
Sjef:(

denk er wel om, er zijn goede freeware (gratis) programma's op het web te verkrijgen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan