Gecopieerde tekst zwarter maken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Beste forumleden.
Ik heb een vraagje over het zwarter maken van tekst in word.
Ik heb een prijsopgave gevraagd bij een energie maatschapij deze staat in mijn scherm heel licht afgebeeld.
Ik heb dit gedaan met schift+windows+s dan kun je een deel selecteren en in word plakken.
hiernaa heb ik het 2e gedeelte ook zo gedaan en ook in word geplakt.
Ik heb dit zo gedaan omdat het een lange tekst was die niet in een scherm paste
Als ik bij word kijk dan heb ik dus 2 vakken met tekst op een blad.
Als ik hier van de teks wil selecteren dan gaaat dat niet omdat hij er een vierkant rond zet.
wat kan ik doen omdat toch voor elkaar te krijgen (mijn scherm verkleinen zodat het toch helemaal te zien is ??)
Of misschien een andere methode om te selecteren je weet maar nooit
Ik kom daar even niet uit misschien zit ik helemaal mis ik ga even wachten op tips
mvg e de waele

Bij tekst kun je de tekstkleur aanpassen maar het lijken mij twee afbeeldingen. Dan behandelen als afbeelding en contrast/helderheid aanpassen.

Ik ga het proberen
Het zijn dus inderdaad 2 afbeeldingen ook volgens mij
Ik heb het eens geprobeerd door het scherm eens te verkleinen en dan staat de tekst er helemaal op
Maar dan krijg je het zelfde probleem als eerst maar nu dan met 1 afbeelding maar ik gahet proberen
Alvast weer maar heel veel dank voor uw snelle reactie
mvrg e de waele

Met een OCR programma kun je de afbeeldingen wellicht omzetten naar tekst, maar als je dat niet hebt, of geen online programma wilt gebruiken, dan zou ik toch de tekst uit de webpagina kopiëren, en niet zoals je nu hebt gedaan er een afbeelding van maken. Daarmee schiet je jezelf toch een beetje in de voet :).

Ik zie wel dat er op mijn printer een OCR mogenlijkheid zit bij het scannen Ik zal deze eens bekijken hoe dat werkt
bedankt voor jullie reactie Ik laat nog een bericht achter hoe het loopt
e de waele

Je kunt met een Firefox-add-on volledige pagina's opslaan en die tekst kun je kopiëren en plakken. Ga rechtsboven naar het menu in Firefox (streepjes) en selecteer Add-ons en thema's en zoek op Save Page WE, deze toevoegen en dan verschijnt het icoon van opslaan in de werkbalk. Ben je dan op een pagina dan klik je op de icoon van opslaan. Probeer maar eens.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt ik heb de tekst behandeld als een afbeelding met de hulpmiddelen voor afbeeldingen ,de tekst die heel licht was is nu dus zwart.
dat was de bedoeling ook allen weer heel veel dank . De OCR werking ga ik ook weer eens lezen en eens uitproberen.
Ik ga nu eerst opschrijven hoe ik dit weer heb gedaan voor later .Het begint al een flink boek werk te gaan worden
mijn vrouw zegt altijd als ze iets ziet van helpmij dat ik dan weer moet gaan lezen en dat is meestal ook zo
Maar ik ben altijd blij als het weer is gelukt zo als nu
Ik zet de vraag op opgelost verder nog een plezierig klein weekendje
mvrg e de waele

Ik los altijd alles op.:eek:Oploskoffie!:d:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan