gecrashed ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

walter creusen

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2004
Wie kan mij helpen ?:confused:

Ik heb de pc van een kennis gekregen met de opdracht om een cd-brander in te bouwen. Het inbouwen verloopt perfect. Bij het opstarten wordt de brander herkend en wordt gevraagd of deze opgeslagen moet worden in de bios. Dit wordt bevestigd. Vervolgens krijg ik een zwart scherm met de melding: "parity check 2".
Vanaf dat moment gebeurt er niets meer. Wat ik ook doe, brander eruit, opstartdiskette gebruiken etc, het scherm blijft terugkomen en er gebeurt niets meer.
Het lukt zelfs niet om in de bios te komen. Op het moment dat ik een toets indruk, verschijnt de melding "parity check 2" weer.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.?

Geheugen

Daar ik weet heeft dit te maken met een fout in het ram geheugen.
Parity check geeft aan dat tijdens het controleren van de banken er een fout is opgetreden.

Je kunt de banken eens goed aandrukken als je er niet aan gezeten hebt of ze er eens opnieuw insteken, mischien zit er wat stof tussen of iets anders.

Mocht dit geen baat hebben probeer dan eens een andere sim vanuit je bv eigen pc of een ander.

grtjs jjw

Je kunt eventueel ook de contactjes van het geheugenbankjes oppoetsen met behulp van een gummetje. Wel even zorgen dat je geaard bent :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan