Gecrashte Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik heb een laptop, waarbij één of andere onverlaat het voro elkaar heeft gekregen om de harddisk er al draaiend uit te trekken... (gloeiende gloeiende....).
Helaas staat er een belangrijke boekhouding op, waar ik niet meer bij kan. Ik krijg XP niet meer opgestart, want die meldt alleen gelijk al dat ie niet meer van C: kan lezen.
Als ik opstart van een bootflop, dan kan ik de ntfs partitie uiteraard niet lezen.
Weet iemand een progje dat vanaf flop of CD te draaien is en waarmee ik nog kan proberen om op de drive te browsen? Zou helemaal mooi zijn als er ook een driver op zou staan om bv. naar een memorystick te schrijven.

Bij voorbaat dank voor elke tip!

Anton

Dat is niet zo mooi!
Bij een wat betere Computerzaak hebben ze converters om een Laptop HD op aan te sluiten ,welke je dan in een ander computer er bij kunt hangen , doe dat op de secendairie Ide
aansluiting
Zo kan je proberen of er nog wat te redden valt
Is mij wel eens gelukt voor een kennis.!

Voor data-recovery gebruik ik altijd Pc Inspector File Recovery (Freeware)
Je kunt proberen dit vanaf usb-stick te starten. Maar of dat gaat draaien op een pc zonder besturings systeem....

In het ergste geval zul je moeten zoeken naar een externe harddisk systeem voor je laptop, en daar de defecte in plaatsen.
Op een goed werkende laptop het geheel aansluiten, en met bovengenoemde software proberen de boel te redden....

PcInspector File Recovery 3.0 (Freeware)

[ Gekke vraag, maar heeft de dader een aansprakelijkheids verzekering? Eventueel kun je de laptop of harddisk dan naar de fabrikant sturen of een bedrijf voor data recovering. De kosten zijn dan voor de verzekering van de dader. Die treft financieel dan verder geen blaam.]

Als je schijf eruit is getrokken gedurende een schrijf of leesbewerking dan heb je pech ,want dan is deze fysiek beschadigt want dan is de leeskop in aanraking gekomen met de schijf!!
in alle andere gevallen (dus softwarematig) is recovery mogelik
Je kunt je misschien de schijven herinneren van vroeger en dus ook de term parkeerstand hedendaagse schijven hebben ook zo iets dergelijks.
Gedeurende lees op schrijfbewerkingen is nl de afstand tussen kop en leesarm veel kleiner dan in ruststand en daarom is het ook zo belangrijk dat er niet te hard tegen de pc(en dus hd wordt gestoten of e.d
Je kunt je gewoon niet voorstellen hoe gevoelig een hd is en misschien is het beter om dit ook maar niet te weten

Maar in ieder geval suc6 toegewenst

groetjes Roger

Opgelost!

Heb een 2,5 " USB behuizing gekocht.
In combinatie met PcInspector File Recovery 3.0 heb ik de belangrijkste gegevens kunnen redden, hoewel ik de schijf meerdere keren aan en weer uit moest zetten, voordat hij een tijdje bleef draaien. In het begin kwam er alleen maar getik uit.

Heel erg bedankt allemaal!

Anton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan