Gecrashte PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Mijn PC is gecrashed. Ik heb de volgende verschijnselen. Tijdens het runnen meestal bij gebruik van Outlook Expres of de windows explorer verschijnt er een blauw scherm. Als ik normaal opstart kom ik door de hele inlogprocedure heen. Pas later verschijnt dat blauwe scherm. De fout op het blauwescherm is niet altijd dezelfde. Als de PC in veilige mode opstart verschijnt het bl;auwe scherm nog voordat ik zelfs maar een inlogscherm zie. Met de windows instalatie CD in de repair optie van CHKDSK krijg ik na op de C: partitie een foutmelding waardoor het herstel niet verder gaat. De melding is onherstelbare fout.Met de ultimate boot CD kan ik een redelijk aantal testen runnen maar bij sommige krijg ik een foutmelding van een constraint error. Om dat ik een ghost image van de C en de D partitie op een USB harde schijf heb staan heb ik met de recovery disk geprobeerd dze twee terug te zetten maar al bij het booten van deze disk kreeg ik een foutmelding en crashte het programma. Verder heb ik inmiddels ook een Knoppix 3.2 CD geboot en dat ging helemaal goed. Alleen weet ik daarbij niet hoe ik op de interne schijf kan komen en ook niet hoe ik een USB schijf kan aanspreken.
Het eerste wat ik wil doen is een extra backup maken van alle data op de interne schijf omdat ik niet over de allerlaatste data op een backup beschikt ( betreft de partities C, D, E, F). Wie kan me een manier aangeven hoe ik dat moet doen aangezien ik bij mij thuis geen andere PC ter beschikking heb waar ik een SATA schijf op kan aansluiten. Daarna kan ik misschien kijken of er met een wat rigoreuzere manier nog iets te redden is of dat het een hardware probleem is.
Wie kan mij helpen.

een externe hardeschijfbehzuing kopen? als je je pc gekocht hebt een lokale computer winkel willen ze het ook nog wel eens voor je doen

Hoi,

Je kunt in het apparaatbeheer wel zien wat voor harde schijf erin zit (of serienummer googlen). Ga dan naar de site van de fabrikant en download een testtooltje. Deze kan veel beter bepalen hoe ernstig de fouten op de schijf zijn.

Gr,J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan