Gedeeld info mailadres, markering berichten outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

MP1204

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Hallo allen,

Op mijn werk deel ik met de andere secretaresse één pc, waarop wij ieder ons eigen account hebben. Ook hebben we onze eigen Outlook. Naast dat we beide een email adres hebben, komt ook bij ons beide het 'infoadres' binnen. Echter werken wij op verschillende dagen, maar vaak weten we dus niet welke mail al gelezen, beantwoordt of doorgestuurd is, want het komt dus gewoon als ongelezen bij ons binnen en wij kunnen niet in elkaars uitbox kijken.

Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe we een instelling kunnen doen, zodat als ik iets lees/beantwoord/doorstuur het bij haar wel in de inbox komt, maar dat er met zo'n icoontje word aangegeven welke actie al is ondernomen? En andersom natuurlijk ;-)

Hoor het graag, alvast bedankt!

Gr. MP

Zo te lezen is de mailaccount nu ingesteld als POP3, dan worden de berichten van de server naar je computer gedownload en daar verder door je e-mailprogramma bijgehouden.

Kun je de mailaccount niet als IMAP-account instellen op beide computers?
Op die manier blijven de berichten op de server staan en leest het e-mailprogramma alleen de status uit.

Heeft je collega dus een bericht gelezen dan wordt dat teruggekoppeld naar de server en op het moment dat jij je mailbox opent zal hij als gelezen verschijnen.

Laatst bewerkt:
@Tha Devil
Volgens mij heeft de TS het zo ingesteld dat de mail op beide e-mailadressen afgeleverd wordt (kopie) en het is volgens mij dan niet in te stellen wanneer zij hem gelezen heeft dat ie bij hem ook op gelezen staat want het zijn feitelijk 2 separate mailtjes.
Ik vermoed dat ze het op Exchange server niveau ingesteld hebben met Forward to.

Je kunt ervoor zorgen dat naast jouw mailbox je ook die van je collega tegelijk geopend wordt.
In Outlook heb je bij accountinstellingen ergens iets zitten van meer instellingen>>geavanceerd (in 2007 zit dat maar in 2010 ongetwijfeld ook).
Hierdoor kun jij in haar mailbox kijken.
Of je maakt een mailbox aan (bij ons heet ie bijv. secretariaat) daar komen de algemene mails op binnen.
Nu voeg je die mailbox volgens eerder genoemde manier toe aan jouw account en aan die van je collega.

Wel op de exchange server de Manage full access permission zo zetten dat de algemene mailbox voor jullie beide toegankelijk is.

Nadeel is wel dat als zij een mailtje beantwoord het antwoord in haar verzonden items terecht komt en niet in de verzonden items van de gedeelde mailbox.
Maar dat zou je op kunnen lossen door af te spreken dat ze de antwoorden daarna naar de gedeelde mailbox versleept.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan