gedeeld videogeheugen en photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
de Benchmark een beetje geluk bij het "googlen" gevonden.
en helemaal met Pasja eens wat het benchmark verhaal betreft.

Wat het mega/giga herzen verhaal betreft
Een processor verricht per herz (kloktik) een handeling (hyperthreading even vergetend)
Hoe meer herz, hoe meer handelingen, hoe sneller dus....
Echter per processor soort is de kwaliteit, efficiëntie en werking van die handeling echter verschillend.
Een klein beetje vergelijkbaar met een automotor. Hoe meer toeren hoe sneller.
Maar in één toer van 6 liter v12 zit heel wat meer kracht dan in een toer van een 1liter plofmobiel
(ik denk dat intel én amd me kielhalen voor deze uitleg, maar goed)

Dit zorgt ervoor dan een c2duo van 1.8 ghz toch sneller kan zijn dan een 3ghz dualcore pentium.

Laatst bewerkt:
Hier staat ook nog een lijstje:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

Nu nog even uitzoeken hoe ik het precies moet lezen en welke conclusies ik eruit moet trekken.
De AMD staat op de 65e plaats, de Intel op de 48e maar ik kan (nog) niet zien of dat verchil marginaal is.

Trouwens bedankt voor de beeldende uitleg van het kloksnelheidsverhaal. Ik snap het nu al beter.

Laatst bewerkt:
Deze benchmark / site geeft weinig output informatie.

Ik zou mij er niet al te druk (meer) over maken en in je beslissing de stand van zaken in 2008 de doorslag laten geven. Die stand van zaken was / is, dat Intel net even snellere processortjes bouwt dan AMD.

Winnetou zou zeggen: "Ugh".

Troost je met de gedachte (of juist niet) dat je over 12 maanden al weer een verouderde machine hebt.

Deze benchmark / site geeft weinig output informatie.

Ik zou mij er niet al te druk (meer) over maken en in je beslissing de stand van zaken in 2008 de doorslag laten geven. Die stand van zaken was / is, dat Intel net even snellere processortjes bouwt dan AMD.

Winnetou zou zeggen: "Ugh".

Een mooie afsluiter om naar de Tipi te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan