gedeelde bestanden vraagt een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

bl00ber

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
63
ik heb op me vaste pc een map geldeeld en wil deze nu op me laptop openen maar hij vraagt om een wachtwoord hoe los ik dit op??
 
Blijkbaar heb je deze map een wachtwoord gegeven, of iemand in het netwerk heeft dit gedaan.
Je kan het wel omzeilen als je dat wilt:
Open Configuratiescherm, klik op Hulpprogramma's en klik vervolgens op Mapopties.
Klik op de tab Weergeven en schuif helemaal naar beneden in de lijst Geavanceerde instellingen.
Schakel het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen) uit.
Als u machtigingen voor een map wilt beheren, bladert u in Windows Verkenner naar de map. Klik met de rechtermuisknop op de map en klik op Eigenschappen. Klik op de tab Beveiliging en wijs machtigingen, zoals Volledig beheer, Wijzigen, Lezen en/of Schrijven, aan specifieke gebruikers toe.
 
dat lukt niet
er is nog nooit een wachtwoord ingesteld 100% ckrs weten
 
Heb jij een wachtwoord op je account op je computer? Dan moet je dat account invoeren (geen wachtwoord = veld leeglaten en op enter drukken) en het wachtwoord van het account intypen.
 
Hoe heet de gebruikers account op je computer? voer die naam eens in, en druk dan op enter als op dat gebruikersaccount geen wachtwoord staat.
 
die heet administratorXD
geen illigale hoor maar net na de instalatie je pc uitdrukken en je administrator als acc
 
Als ik Administrator als acc wil type ik Administrat0r in :p Wat dan weer net wel mag.


Werkte het nou? Zo niet: Systeemherstelpunt naar vorige maand Er gaan geen documenten verloren, alleen geinstalleerde programma's In de hoop dat het dan wel werkt.
 
Hmm oke,


Wat gebeurt er als je de gewone gedeelde mappen (deze computer -> gedeelde mappen / shared doc's) op delen zet en met je laptop erin wilt komen?
 
Dan... heb ik treurend nieuws voor je..



Ik heb geen ideeen meer.. Sorry Bl00per...:(:eek:
 
Oplossing!! :d:d

Gefe het gebruikersaccount wara d egedeelde map opstaat eens een wachtwoord en geef dat eens in wanneer ie om het w8woord vraagt.
 
Netwerken heeft een groot deel met Autorisatie en identificatie te maken, dus wachtwoorden zijn hier essentieel. Geef je desktop hetzelfde account met hetzelfde wachtwoord als op je laptop. Bij de eerste benadering wordt je gevraagt de gebruiker en wachtwoord op te geven en Windows zal dit cachen voor de toekomst en er niet meer om vragen bij de cached accounts..

Indien je geen zin hebt om constant in te moeten loggen met een wachtwoord. Gebruik dan TweakUI en stel de Autologon in op jhet gewenste account.

ps. Oh ja, en zet "Eenvoudig delen" (Simple file sharing) uit onder mapopties.. Ander blijf je je constant als Guest authenticeren op het netwerk..
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik had een keer een harde schijf van iemand die leeg moest...
Bepaalde bestanden moest overgezet worden uit een map die ook beveiligd was.
Ik heb het toen opgelost en kon de map gewoon inkomen!
Dit gaan we dan ook even bij jouw uitvoeren zodat je de map gewoon in kan komen. Weet trouwens niet of het met een gedeelde map kan...maar hopen van wel natuurlijk.

http://support.microsoft.com/kb/308421

Dit hierboven had ik uitgevoerd. kon wel opnieuw tikken, maar vond het bij toeval weer eventjes. Hierdoor kan jij een map of bestand weer openen. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan