Gedeelde documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
475
Je zult je misschien afvragen "waar maakt ze zich druk over". Er heeft iemand op mijn computer gewerkt en de naam van de Gedeelde documenten, die standaard onder Windows XP zit, verandert in Documenten (zie afbeelding). Op zich niet zo'n probleem, maar ik geef een cursus in Windows XP en wil alles zo veel mogelijk standaard houden omdat ik daarvoor regelmatig schermafdrukken moet maken. Ik heb al vanalles geprobeerd om weer de naam "Gedeelde documenten" terug te krijgen maar kan niet de mogelijkheid vinden. Ook systeemherstel helpt niet.
 

Bijlagen

  • deze computer.jpg
    deze computer.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 47
vraag het aan die gene die het veranderd heeft, die weet het het beste
 
die zit op dit moment in Spanje. Dus dat gaat even niet.

gr. Ans
 
Ik heb het ook een keer gehad, en heb het toen wel op weten te lossen (dus er is hoop voor je), maar de ellende is dat ik niet meer weet hoe
 
Ja hoor, ik heb hem!

Ga naar de schijf waar XP op geinstalleerd staat, ga naar "documents and settings", "All users", en dan staat daar bij jou de map "Documenten". Die zelfde map heet bij mij "Gedeelde documenten". Dus nu klik je rechts op de map "Documenten" en je verandert de naam weer in "Gedeelde Documenten" en het probleem is opgelost!

Laat ff weten of dit ook echt de oplossing was oke?
 
Ik kan wel een andere naam typen, maar krijg dan een foutmelding (zie bijlage).

gr. Ans
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 34
Das vreemd, bij mij doet ie het wel probleemloos.

Staat je map beveiligd?

Zoek anders ff in je systeembeheer map in configuratiescherm
 
Ik kan niets bijzonders vinden. Hoe zou die beveiligd kunnen zijn? Kan daarover bij de eigenschappen niets vinden. Als ik "alleen lezen uitschakel" is het ineens geen gedeelde map meer.

gr. Ans
 
en dat wat ik zei, de naam veranderen in de all users map en dan de naam daar in weizigen? dat lukt dus ook niet....?
 
Nee, dan krijg ik dus die melding, dat het een windows systeemmap is en niet verplaatst of hernoemd kan worden.

gr. Ans
 
<b><u>Oproep aan andere forum leden; wie weet hier raad mee</b></u>

Ik zal nog voor je kijken, maar ik hoop dat iemand anders ook ff kan helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan