Gedeelde emailbox!

Status
Niet open voor verdere reacties.

burtonrider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Beste forumlezers,

Voor een klein studentenbedrijfje (College Company) wil ik naast een server voor bestanden (DropBox) ook graag een gedeelde emailbox hebben voor emails die binnen komen. Ik zit te denken aan een mailbox die zowel in Outlook of Thunderbird te lezen is maar ook graag via een link bijv. ''webmail.domein.nl''. We hebben zelf al emailadressen voor het bedrijf zoals info@domein.nl dus vanuit hier moeten de mails binnen komen en verstuurd kunnen worden.

We zitten regelmatig op school en kunnen gebruik maken van het netwerk van school. Het is dus de bedoeling dat we op welke plaats (met internetverbinding) dan ook de mail kunnen lezen. Dit omdat we niet een vaste plek/kantoor hebben.

Niet iedereen van de CC beschikt over een laptop of werkt met Outlook/Thunderbird en daarom is het wel handig om ook via internet de mail te kunnen bekijken. Het gaat om 11 studenten, dit moet dus wel mogelijk zijn voor zo'n grote groep. Heb ik het dan over een exchange server? Of zeg ik nu rare dingen? Zoals je zult begrijpen heb ik er niet veel verstand van maar wil ik graag de mogelijheden op een rijtje hebben.

Reacties zeer welkom! Ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Heb je het domein via een hostingbedrijf geregistreerd en hangt het aan een webaccount?

De meeste hostingbedrijven hebben namelijk standaard een webmail-programma geïnstalleerd.

Met IMAP-mail heb je synchronisatie van je inbox ook geregeld.
Als je dan een mailtje binnenkrijgt en jij leest hem, zal hij op de server als gelezen verschijnen.

Start een van je collega's zijn pc op en opent hij z'n inbox dan staat hij door ook als gelezen.

Ook is duidelijk wanneer er al is gereageerd op een e-mail of wanneer hij is doorgestuurd.

IMAP is steeds meer in opkomst dus de kans is groot dat je webhost dit ook ondersteunt.
Anders zul je het moeten doen met POP3-mail. Die heeft bovenstaande voordelen dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan