gedeelde mappen beveiligen met een wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb twee computers in een netwerk.
De host computer draait met Win XP en de client computer draait met Win ME.
Nu heb ik niet de hele schijf gedeeld maar ik werk met een gedeelde netwerkmap.
In Win ME was het zo dat wanneer ik een map deelde dan kon ik gelijk een wachtwoord opgeven zodat je op de andere computer alleen in die netwerkmap kon komen wanneer je dat wachtwoord intypte.
Maar wanneer ik op de host computer met Win XP een netwerkmap aanmaak dan kan ik die niet beveiligen met een wachtwoord. Dus op de client computer met Win ME kan ik gelijk inloggen in die netwerkmap op de pc met Win XP.
Alleen dat wil ik niet, ik wil graag inloggen met een wachtwoord.
Hoe maak ik voor een netwerkmap in Win XP een wachtwoord aan?

Groetjes Onne

Hoi Onne,

Dit doe je door Xp te conferteren naar NTFS. Dan kan je beveiligen wat je wil.(in helpmij word dit trouwens meerdere keren besproken)
Er zouden alleen wel problemen kunnen ontstaan omdat ME geen NTFS kent. Zelf had ik een tijd een netwerkje van 98 en 2000 en daar lukte het wel. Ik weet alleen niet meer of dit zonder meer meteen werkte.

Misschien dat iemand anders hier wel een id over heeft?!!

ME kent geen NTFS maar over een netwerk geeft dit geen problemen.

vr gr Jeroen

netwerkmappen beveiligen met een wachtwoord

Je schrijft dat ik XP moet converteren naar ntfs. maar dat is al zo. XP maakt gebruik van ntfs.
Mijn vraag is dan ook hoe ik een netwerkmap kan beveiligen met een wachtwoord

als je je map zelf beveiligd met een wachtwoord dan is je netwerkmap automatisch ook beveiligd

wachtwoord

Jij gaf dit als antwoord:
als je je map zelf beveiligd met een wachtwoord dan is je netwerkmap automatisch ook beveiligd

Maar dat is het hem juist, Ik wil graag weten hoe ik dan mijn map beveilig met een wachtwoord.
Als ik een map deel dan kan ik nergens vinden hoe ik hem met een wachtwoord kan beveiligen.

Onne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan