gedeelde mappen en printer WW instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurdniepoth

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Berichten
35
Hallo mensen, Ik wil graag een printer en mappen wachtwoord instellen in winxp op de gedeelde printer en sommige gedeelde mappen op het netwerk. Ik weet in winME kon dat je al gelijk bij het delen een wachtwoord instellen maar in xp kan ik het niet vinden. Hebben ze dat geschrapt??
 
In windows XP maken ze gebruik van gebruikers.
Als je via je netwerk verbinding maakt met de betreffende pc moet je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven alvorens je mappen en printers ziet en aan de hand van de gebruiker bepaald windows welke rechten hij of zij heeft.
Als je een map deeld kun je bij het tabblad security aangeven welke gebruikers wel en niet mogen.
Hiervoor moet Win XP wel op een NTFS partitie geinstalleerd zijn.

-------------------
:D :thumb:
 
Ik heb nog even gekeken maar ik heb geen tabblad security of beveiliging. Ik wil graag de printer delen met een wachtwoord maar men hoeft zich niet aan te melden om verbinding te maken en ik zou niet weten hoe je dat instelt het gewoon delen van mappen gaat dus wel maar zonder WW. Ik kan wel een gebruiker aanmaken voor windows zelf maar dat is niet voor het netwerk.
Ook zou ik graag 1 map willen kunnen beheren op afstand, dus via internet toegang tot die map hebben.

Misschien een idee hoe dat moet?
 
Ik heb even gekeken maar je kunt bij map opties de machtingen veranderen.

klik op map opties bij extra in de verkenner.
Daar moet je de optie "eenvodig delen van bestanden gebruiken" uitvinken en als je dat gedaan hebt kun je bij delen en beveiliging op de map die je wilt delen instellen wie wat mag.
LET OP!!! standaart log je in met het gast account als je verbinding wilt maken met de gedeelde map.
Om ervoor te zorgen dat er om een wachtwoord word gevraagd moet je het gast account van XP (de machine waarop je de map deelt ) voorzien van een wachtwoord.

Het feit dat je vanaf het internet een map wilt beheren kan makelijk met een ftp server. Zorg ervoor als je een router gebruikt dat je de poort van ftp standaart 21 forward naar de pc waarop deze geinstalleerd staat.
Dus Ip adres en port verwijzen.

Dit moet voldoende zijn Hoop ik.
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Helaas heb ik die opdracht niet volgensmij, zou dat komen omdat ik win home edition heb??

Hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet,

voorbeeld.jpg
 
Geplaatst door ruurdniepoth
Helaas heb ik die opdracht niet volgensmij, zou dat komen omdat ik win home edition heb??

Hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet,

voorbeeld.jpg

Tablad Weergave moet je hebben!!
En inderdaad word het moeilijk omdat je home editie hebt omdat deze niet echt gemaakt is voor netwerken.
 
Het tabblad weergave heb ik wel maar daar staat geen optie "eenvoudig delen van bestanden inschakelen in kijk maar op de foto"...

Screenshot XP

Even off topic, maar hoe stel je die "afstand tot de server" in op dit forum??
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels Proffesional geinstalleerd en daar werkt het allemaal wel zoals hierboven staat dus opgelost:thumb:
 
Sorry dat ik niet wat eerder gereageerd had maar inderdaad dat was mijn volgende oplossing.
Home edition kun je alleen de simpelste dingen doen, ik gebruik zelf prof.

Ik ben blij dat het probleem opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan