Gedeelde printer komt niet tevoorschijn bij Active Directory search

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Dag allemaal,

Ik heb op een windows 2003 server in de active directory 2 printers geshared. Printrechten voor everyone. Deze komen beide tevoorschijn als ik op een werkstation in de active directory een search doe op printers. Nu heb ik een derde printer geinstalleerd, toevallig hetzelfde merk/model als de tweede printer. Alles heb ik hetzelfde gedaan. Echter als ik nu een search doe in de active directory komt de derde printer niet tevoorschijn. Alleen die eerste twee. Als ik //servernaam doe zie ik de gedeelde printer echter wel.
Als ik google op dit probleem wordt meestal geroepen dat het een rechtenprobleem is maar ik heb deze printer bij 'security' exact hetzelfde ingesteld als de printer die wel zichtbaar is. In de event-viewer staat ook dat de printer normaal is aangemaakt.
Is er misschien een extra handeling die ik vergeet?

Heb je ook het vinkje aangezet voor 'list in the directory' ?

(op de server properties van de printer opvragen, dan tabje Sharing. Daar moet het vinkje aanstaan)

Laatst bewerkt:
Heb je ook het vinkje aangezet voor 'list in the directory' ?

(op de server properties van de printer opvragen, dan tabje Sharing. Daar moet het vinkje aanstaan)

:thumb: Da's een goeie opmerking. Maar helaas ja, dat vinkje staat aan.

Heb je meerdere domain controllers?

Want dan kan het zijn dat de verbindingen nog niet gerepliceerd zijn.

Laatst bewerkt:
Omdat je blijkbaar op het moment dat 'het misging' geen verdere acties heb ondernomen om uit te zoeken wat er toen misging, zou ik een derde printer aanmaken op de server met dezelfde instellingen als de tweede, alleen met een andere naam en gedeeld onder een andere naam.

Is die na een half uur niet te zien in AD, kijk dan alle Logboeken op de server na op meldingen die een hint geven waarom dat niet lukt.

Komt die wel te voorschijn, verwijder dan de tweede printer en hernoem de derde printer (incl. de sharenaam).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan