gedeelde schijven automatisch 'mappen' bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
vreemd dat zaken die bij Windows versies (bijna) vanzelf gaan, bij de Mac zo moeilijk zijn en v.v. :confused:

ik heb 5 gedeelde schijven op een windows machine
steeds als in mijn iMac opstart moet ik naar "Go" - "Connect to server"
ik wil dat dit automatisch gebeurt bij het opstarten
een week lang heb ik zonder werkend resultaat de mogelijkheden geprobeert die Google heeft aangedragen
wie kan mij hiermee helpen?
doe voorzichtig ik ben nog behoorlijk apple groen :)

vast dank, Jos

Mount je servers op je bureaublad. Ga naar Systeemvoorkeuren/Accounts/Inloggenn en activeer de gewenste servers.(dit laatste doe je door de server van je bureaublad naar dat inlogvenstertje te slepen).

oke, dat was simpel...

en hoe voorkom ik nu dat bij het opstarten voor elke gedeelde schijf een venster wordt geopend?

een "vinkje" zetten bij 'hide' in het login items veld was blijkbaar iets te simpel.

ik denk dat na 100 jaar MS, Apple te simpel is voor mij :(

Volgens mij kun je je wachtwoord laten opslaan daar, en dan zou je geen venster meer moeten krijgen.

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.

Ik bedoel niet dat ik een inlogscherm krijg voor elke gedeelde schijf -maar dat alle gedeelde schijven gelijk geopend worden op mijn scherm.

Ow. Volgens mij kun je dat oplossen door deze dicht te klikken (Die schermen van de gemapte drives) en dan te herstarten. Er is iets met onthouden van de schermen bij afsluiten geloof ik.

Helaas, die oplossing is zelfs voor een Apple te simpel :) ik ben in ieder geval weer een stap verder, dit is verder niet wereldschokkend maar ik houd mij aanbevolen als iemand een oplossing heeft.

Ik ga nu proberen de Time Capsule aan de praat te krijgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan