Gedeelde schijven niet via draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
420
Had een draadloos AP van Kobishi (nooit kopen zeer weinig power!) en daar kon ik op basis van ip de PC op het vaste netwerk mee benaderen en daar de gedeelde mappen bereiken zo ook de cardreader e.d.
Nu heb ik de Kobischi vervangen door een AP van Senao (werkt goed) maar nu lukt dat niet meer.
op een laptop staan deze netwerkmappen en als ik de laptop op het vaste netwerk aansluit dat werkt het weer perfect (ook op basis van IP adres i.p.v. computernaam want hiermede werk(te) het zowel via vast als draadloos.
Op de PC waar de gedeelde mappen staan staan de handjes er nog bij moet ook wel anders had ik via laptop/vast er ook niet bij gekomen. Dus het moet ergens in de Senao AP zitten ? Het is de 2600 AP3
Alvast dank
 
Aanvulling

Raar genoeg kan ik van het vaste netwerk wel alle PC's vinden op het draadloos netwerk.
De AP zit op een vd poorten vd router hoe kan i het gebruikte IP adres vinden als ik niet in de settings van de router kan? Zou ik misschien het IP adres waarop de router zit als DNS server moeten invullen ?

Vind het zo raar maar baal want kan nu memory card en zo niet vanaf alle pcs benaderen en ook niet printen over het netwerk.

Wie is zo slim ?
 
Nog een annvulling

Op de desktop staat bij netwerk een aantal FTP locaties. als ik dee aanklik reageert de computer niet meer. volgens mij moet ik deze ftp sites weg kunnen halen maar dus niet in verkenner of zo. Waar kan ik dit wel weghalen ? Dit zou " misschien " het probleem kunnen zijn de Desktop is OS W2K.
 
GEVONDEN

Heb ook NIS en daar stond om onverklaarbare redenen de firewall ineens aan. (nooit gweest want heb router met firewall) UIT en nu kan het wel.
Het is soms zo simpel ... als je het weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan