Gedeelte harde schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stilf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire 6530g laptop, Windows Vista 32b, 320 gb HDD. Van deze harde schijf heb ik een C: (144gb) en een D: (140 gb) gedeelte gemaakt.

Windows staat op C: Het probleem zit hem in de D: gedeelte. Ik heb hier een 6 tal random mappen opgezet. In een van deze 6 mappen (genaamd Filmpjes) heb ik een sub map aangemaakt van Youtube videos. Deze map is +-30 gb en plotseling verdwenen.

Vorige week heb ik mijn computer op sluimeren gezet. Een uur later druk ik hem weer aan en krijg ik een fout melding te zien. De computer kon niet opstarten vanuit Sluimeren. Ik heb de aanwijzingen gevolgd, niet opgeslagen gegevens kunnen kwijt zijn en klik op enter etc. Nadat de computer was opgestart, leek alles in eerste instantie in orde, maar toen ik naar mijn D: schijf ging naar de map Filmpjes bleek dat de Sub map Youtube videos verdwenen is. Echter mijn harde schijf geeft aan dat de 30Gb van deze map nog wel in gebruik is.

Gebruikt 84,8 GB en beschikbaar 55,6 GB. Als ik D: open en de grote van alle mappen optel, dan kom ik uit op 54,13 GB in gebruik. Dus de vraag is waar is die 30GB / waar is die sub map Youtube videos gebleven? Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Stilf

D: is wel NTFS geformateerd?

Schijfcontrole al eens uitgevoerd op D:
Beide opties aanvinken.

Mapopties: geen verborgen map?

Laatst bewerkt:
D: is inderdaad NTFS ook heb ik schijfcontrole gedaan en dat gaf geen problemen weer. Gebruik ook Advanced System Care 4 en ook die kon niks vinden. Ook naar configuratie scherm gegaan / mapopties / verborgen mappen weergeven aangevinkt, maar geen resultaat.

Heeft er echt niemand een idee, hoe dit probleem op te lossen? Het is inmiddels 2 weken later, helaas nog geen resultaat.

Als ik naar de eigenschappen van die map ga, dan zie ik dat de submap Youtube videos is verdwenen.

Stand van zaken: Ik ben erachter gekomen, dat er op mijn D: schijf een nieuwe file is aangemaakt die verborgen is "Found.000" Deze map bevat de ruim 30gb die ik kwijt ben. Dit is blijkbaar gebeurd op het moment dat mijn computer dus vast liep. Met Disk Explorer kan ik deze file dus zien, maar niet openen. Als ik D: gewoon open, dan kan ik deze file niet zien. Ik heb verborgen mappen tonen aangevinkt, maar geen resultaat.

Voor zover ik weet ben ik gewoon administrator en heb ik dus bevoegdheid om dingen te veranderen. Ik ben net via Disk explorer naar de eigenschappen gegaan van Found.ooo en heb daar voor de zekerheid iedereen alle bevoegdheid gegeven (administrator en User). Ook heb ik deze map gedeeld, om te kijken of ik op die manier in de map kon komen. Ik ging dus naar mijn gedeelde bestanden, daar stond inderdaad Found.000 maar helaas ik kon er niet in. Er stond Geen toegang foutcode 0x80070005, daarna op probleem vaststellen geklikt "Found.000 is beschikbaar, maar niet toegankelijk voor de gebruikersaccount waarmee u bent aangemeld"

De vraag is dus nu wat te doen next? Ik zag een aantal voorstellen op Tweakers.net: Checkdisk en datarecovery programma's, geldt dat nog steeds in de huidige situatie of moet er iets heel anders worden gedaan?

Groeten, Stilf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan