• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gedeelte URL met VERT.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertschipper87

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Beste,

Ik wil met VERT.ZOEKEN een gedeelte uit een hele URL zoeken. Dit krijg ik echter niet voor elkaar, ook niet met de 'ONWAAR'

Welke formule moet ik hiervoor gebruiken.

Bert, VERT.ZOEKEN gaat je hier niet mee helpen. Maar met bovenstaande kan men echt niks.
Geef op zijn minst een voorbeeld wat je probeert te onttrekken uit de URL ofzo...

Zet sterretjes om je te zoeken gedeelte heen:
=VERT.ZOEKEN("*"&A1&"*";Blad2!$A$1:$Z$100;2;ONWAAR)

Bekijk bijlage TEST.xlsx

Zoals bijgevoegd een voorbeeld. Ik wil dus het laatste gedeelte van de URL: gebruiken met vert.zoeken. Hij moet van dit product het aantal verkopen halen. Ik kan dit alleen halen uit een URL.

Moet je de formule wel goed gebruiken natuurlijk.

Code:
=VERT.ZOEKEN("*"&[COLOR="#FF0000"]B3[/COLOR]&"*";Blad1!A:C;3;ONWAAR)

Thanks ik heb het probleem gevonden. Het probleem zat in de naam van het tabblad.

Ik heb nu echter een ander probleem. Het laatste gedeelte van de URL kan meerdere keren voorkomen. Deze waarden moet hij bij elkaar optellen. Als ik som.als combineer met vert.zoeken krijg ik een foutmelding.
Hoe moet ik deze formule doen?

Code:
=SOM.ALS(Blad1!$A2:$A7;"*"&B3;Blad1!$C$2:$C$7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan