• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte van cel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ner0987

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Hallo iedereen, ik heb even een vraagje...
Regelmatig copy-paste ik lange lijst met tekst en cijfers naar excel om er dan bepaalde gegevens uit te filteren.

Ik heb dan een kolom met tekst en daarachter cijfers tussen haakjes en daar nog eens tekst achter.
Code:
 Vb:  bl abl abla (215.23) blabl
Nu zou ik dus alleen de cijfers tussen haakjes (met of zonder haakjes maakt niet uit) appart willen hebben in een kolom.
Hiervoor gebruikte ik tekst naar kolommen, eerst met het open haakje, daarna met het gesloten haakje.
Hierdoor kwamen dus alleen de cijfers in kolom B te staan.
Nadien zette ik in kolom E de volgende formule:
Code:
="[eigen]"&B1&"[tekst]"
,wat mij dus
Code:
[eigen]215.23[/tekst]
moet geven.

Nu zou ik willen weten of er een simpelere manier is om die cijfers tussen haakjes naar een andere kolom te exporteren, of alleen de tekst er rond uit halen, want die heb ik toch niet meer nodig.
Ik had al iets gevonden als:
Code:
=LINKS(A1; LENGTE(A1)-2)
maar dit brengt geen oplossing omdat ik niet op voorhand weet hoeveel tekens er voor en achter de haakjes gaan staan.

Bestaat er niet iets zoals dit?:
Code:
=gedeelte van "(" tot ")" uit cel A1

Alvast bedankt!

ner0987

Als in cel a1 jouw tekst staat : bl abl abla (215.23) blabl krijg je met de volgende formule : 215.13

Code:
=DEEL(A1;VIND.SPEC("(";A1;1)+1;VIND.SPEC(")";A1;1)-VIND.SPEC("(";A1;1)-1)

Of (iets vereenvoudigd), zie bijlage

In kolom C zijn de uiteindelijke resultaten gekopieerd middels 'Plakken speciaal' > Waarden

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan