• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte van cel zoeken in andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siep26

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2017
Ik heb een lijst met factuurnummers en wil graag in de bank zoeken hoeveel geld wij voor deze facturen hebben ontvangen in de bank. Nu kan ik dit niet via verticaal zoeken oplossen, omdat er de tekst niet 1 op 1 overeenkomt. Er staat naast het factuurnummer bijvoorbeeld nog andere tekst. Via welke manier kan ik nu het stukje tekst in cel A2 (Blad 1) zoeken in kolom B (Blad 2) en dan ook nog het bedrag erbij halen?

Bijgaand een vereenvoudigd overzicht.

Bij voorbaat dank.

Toevoeging: Het factuurnummer staat altijd tussen spaties Als ik 573 zoek, moet ik niet uitkomen op 1573 of 4573, maar echt op 573.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Probeer deze eens:
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN("* "&A2&" *";Blad2!$B$2:$C$4;2;0);"")

Laatst bewerkt:
Die vind de waarde 601 niet Ed, omdat deze aan het einde van de omschrijving staat...

Misschien beetje uitbreiden nog?
Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN("* "&F2&" *";Blad2!$B$2:$C$4;2;0);VERT.ZOEKEN("* "&F2;Blad2!$B$2:$C$4;2;0));"")
Als factuurnummer ook aan begin van omschrijving kan staan wordt 'ie nog langer...

Laatst bewerkt:
Code:
=ZOEKEN(1000;VIND.SPEC(A2;Blad2!B$2:B$4);Blad2!C$2:C$4)

@HSV:
Als ik 573 zoek, moet ik niet uitkomen op 1573 of 4573, maar echt op 573.
Maakt het e.e.a. wat complexer helaas...

@AlexCEL,

Beter?
Code:
=ZOEKEN(1000;VIND.SPEC(" "&A2&" ";Blad2!B$2:B$4&" ");Blad2!C$2:C$4)

@hsv: :thumb:

@Siep: mooi zo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan